هیئت‌های مذهبی رتبه‌بندی می‌شوند
کد خبر: 3826131
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

هیئت‌های مذهبی رتبه‌بندی می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تشکل‌های دینی کشور گفت: بسیاری از هیئت‌های مذهبی در طول سال همواره فعال بوده حال‌آنکه فعالیت برخی هیئت‌ها منحصر به ایام محرم و صفر است؛ لذا رتبه‌بندی هیئت‌های مذهبی با محوریت حمایت بیشتر از تشکل‌های فعال امری لازم و ضروری است.

هیئات مذهبی رتبه‌بندی می‌شوندبه گزارش ایکنا از همدان٬ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید باباخانی٬ مدیرکل تشکل‌های دینی کشور٬ چهارشنبه ۱۹ تیرماه، در نشستی با هیئات مذهبی استان اظهار کرد: آبشخور انقلاب اسلامی از هیئات مذهبی بوده است.

مدیرکل تشکل‌های دینی کشور با اشاره به اینکه هیئات مذهبی موجب فراگیر شدن انقلاب شد افزود: اگر روحانیت توانست مطالب و صحبت‌های خود را به گوش مردم برساند به همت همین هیئات مذهبی بود.

باباخانی با اشاره به اینکه حرکت مسیر انقلاب از کانال هیئات مذهبی صورت گرفت ادامه داد: اگر به دنبال حفظ کانون گرم خانواده‌های خود و حفظ جوانان هستیم باید فرزندان خود را هیئتی تربیت کنیم.

مدیرکل تشکل‌های دینی کشور با اشاره به اینکه امانت بزرگی که طی هزار و ۴۰۰ سال به ما محول شده است تشکیل هیئت انقلاب اسلامی است گفت: ۲ گروه مهم در دستگاه تبلیغی اباعبدالله(ع) مغفول مانده است.

وی ادامه داد: اولین گروهی که مورد غفلت قرار گرفته است «شاعران٬ سبک‌سازان و نغمه‌سرایان» هستند؛ گاهی ۲ بیت شعر و یک نوحه با محتوا بیشتر از ۱۰۰ منبر اثرگذارتر است٬ گاهی ۲ بیت شعر و یک نوحه می‌تواند نقطه ارتباط یک انسان با دین شود.

باباخانی با بیان اینکه دومین گروه مورد مغفول« شورای هیئات و مسئولین هیئات مذهبی» هستند گفت: مسئول هیئت نوک حرکت و سکان‌دار هیئت است که تلاش این مجموعه در دوره جدید توجه به این ۲ مهم است.
وی ادامه داد: هیئت یک مجموعه و مرکز فرهنگی است که دارای عقبه و ادامه کار است بنابراین از تشکل‌هایی است که می‌تواند تأثیرگذاری بالایی بروی اذهان عموم داشته باشند.

پیوند هیئت‌های مذهبی با مسجد
این مقام مسئول با اشاره به اینکه حمایت و استفاده از نظر هیئات جزء سیاست‌های جدید سازمان تبلیغات و تشکل‌های دینی این مجموعه است گفت: یکی دیگر از برنامه این مجموعه رتبه‌بندی هیئات مذهبی است.

باباخانی ادامه داد: بسیاری از هیئات مذهبی در طول سال همواره فعال بوده و برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند حال‌آنکه فعالیت برخی هیئات منحصر به ایام محرم و صفر است با این اوصاف رتبه‌بندی هیئات مذهبی با محوریت حمایت بیشتر از تشکل‌های فعال امری لازم و ضروری است.

بابا خانی با اشاره به اینکه از ۸۰ هزار هیئت مذهبی٬ ۴۰ هزار هیئت در سامانه طوبی ثبت شده است، عنوان کرد: هیئات مذهبی ظرفیت بسیار خوبی هستند که باید از آن نهایت استفاده را برد.

مدیرکل تشکل‌های دینی کشور با اشاره به اینکه اعتکاف نیز از دیگر ظرفیت‌های خوبی است که آن‌گونه که باید از آن استفاده نشده است، بیان کرد: اگر هیئات مذهبی با مسجد پیوند بخورند ابن دو در کنار یکدیگر تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: مساجد و هیئات هریک دارای ظرفیت بسیاری است که پیوند این ۲ با یکدیگر موجب پر شوری مساجد و هیئات و اثرگذاری بیشتر آنان خواهد شد.

لطیفی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان نیز در این مراسم بیان کرد: هیئات مذهبی استان به دو گروه پویا و غیر پویا تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه هیئات مذهبی از خیرین تأمین می‌شود، ابراز کرد: حمایت مالی از هیئات و بیمه فعالان این حوزه از مواردی است که باید موردتوجه مسئولین در سطوح بالا قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha