کردستان در قرآن و عترت سرآمد و پیشگام در سطح کشور است
کد خبر: 3826158
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

کردستان در قرآن و عترت سرآمد و پیشگام در سطح کشور است

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به وجود فعالان و چهره‌های شاخص قرآنی استان و برنامه‌های قرآنی استان عنوان کرد: کردستان در حرکت به سمت قرآن و عترت در سطح کشور بسیار سرآمد و پیشگام بوده و در گذشته نیز مأمن و پناهگاهی برای امامزادگان بوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور امروز، 19 تیرماه در همایش بزرگ قرآن و عترت و تکریم از چهره‌های شاخص قرآنی اظهار کرد: استان کردستان را

به استان سرسبز، پهناور، دارای آب و هوای خوب و مردمان غیور و مهمانواز می‌شناسیم اما ظرفیت‌های دیگری نیز در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در قرآن سرآمد است، افزود: تعداد بسیار بالای مساجد و امامزادگان و وجود شاخصه‌هایی دینی و قرآنی استانئ همچون بیشترین تعداد مکان‌های مذهبی و دینی و قرآن‌های تاریخی نشان از عشق و ارادات مردم استان در برنامه‌های دین و قرآنی دارد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد: سرانه مکان‌های مذهبی و مساجد در کشور بیش از یک هزار نفر بوده اما در کردستان ۵۰۰ نفر است که این نشان‌دهنده علاقمندی مردم کردستان به مکان‌های دینی و مساجد است.

کردستان در قرآن و عترت سرآمد و پیشگام است
وی با اشاره به وجود فعالان و چهره‌های شاخص قرآنی و برنامه‌های قرآنی استان عنوان کرد: کردستان در حرکت به سمت قرآن و عترت در سطح کشور بسیار سرآمد و پیشگام بوده و در گذشته نیز مأمن و پناهگاهی برای امامزادگان بوده است.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: مردم کردستان بیش از یک هزار سال است که به خوبی از امامزادگان مهمانوازی کرده و میزبان بسیار خوبی برای آنها بوده‌اند.

وی ذکر کرد: در زمان جنگ نیز مردم این استان دلاورانه در مقابل دشمن ایستادند و از کشور دفاع کردند.

قرآن تنها راه نجات جهان از مشکلات و مصائب است
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در بخشی دیگر از سحنان خود گفت: اگر در دنیا به دنبال مسلک، دین، عقیده و کتابی هستید که بتواند جهان را از تمام مشکلات و مصائب برهاند، آن راه نجاتی کتابی جز قرآن نیست.

وی عنوان کرد: قرآن فقط یک کتاب مقدس نیست بلکه کتاب زندگی بوده و شفا و رحمت برای همگان است.حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه انسان معاصر امروز در یک سردرگمی قرار دارد، افزود: امانیسم در غرب محور کار تمام امور بوده است اما در دین اسلام، خداوند در محور و رأس تمام امور قرار دارد و انسان دارای کرامت ذاتی است.

وی با بیان اینکه خداوند جلوه‌های جمال و جلال خود را در خلقت انسان‌ قرار داده است، عنوان کرد: خداوند قرآن را برای ما انسان‌ها نازل کرده و بهترین راهنما برای عمل کنندگان به دستوراتش است.
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور تاکید کرد: قرآن و اهل بیت امروز برای تمام مردم دنیا نجات بخش هستند و حتی کشورهای غیر مسلمان نیز از نکات ارزنده آن استفاده می‌کنند.
انتهای پیام

captcha