جایزه 15 هزار دلاری دانشگاه استرالیا برای هنرمندان مسلمان
کد خبر: 3826180
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

جایزه 15 هزار دلاری دانشگاه استرالیا برای هنرمندان مسلمان

گروه بین‌الملل ـ یک دانشگاه استرالیایی برای حمایت از نمایشگاه سالانه هنرمندان مسلمان، که در موزه اسلامی این کشور برگزار می‌شود، جایزه‌ای 15 هزار دلاری در نظر گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی موزه اسلامی استرالیا؛ دانشگاه لا تروب (La Trobe University) استرالیا اعلام کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای با موزه اسلامی استرالیا، به برگزیدگان نمایشگاه سالانه هنر اسلامی، که در این موزه برگزار می‌شود، جایزه‌ای 15 هزار دلاری اهدا می‌کند.

«مصطفی فهور»، رئیس موزه اسلامی استرالیا، در این باره گفت: از برقراری روابط رسمی با دانشگاه لا تروب، که مدیریت، کارمندان و دانشجویان آن متعهد به خدمت در راستای انسجام اجتماعی و ارتقای آگاهی فرهنگی هستند، خوشحالیم.

وی افزود: حمایت آنها از نمایشگاه هنر اسلامی که آثار هنرمندان مسلمان را عرضه می‌کنند دلیلی بر تعهد آنهاست و مطمئناً سطح نمایشگاه را در دوره‌های بعدی بالاتر می‌برد.

در ماه گذشته میلادی موزه اسلامی استرالیا ثبت‌نام از هنرمندانی را که مایل به شرکت در نمایشگاه هنر اسلامی استرالیا در سال 2019 هستند آغاز کرد که تا 12 سپتامبر (21 شهریور) ادامه خواهد داشت. امسال «جایزه هنر پویای هنرمندان مسلمان» از سوی دانشگاه لا تروب به برنده آن اهدا می‌شود.

همچنین، این حمایت در چارچوب یادداشت تفاهم امضاشده میان دو طرف انجام می‌شود که براساس آن دانشگاه لا تروب متعهد می‌شود به عنوان شریک آموزشی از اقدامات خاص از جمله نمایشگاه هنرمندان مسلمان حمایت کند. موزه اسلامی استرالیا در منطقه تورنبری در حومه شهر ملبورن قرار دارد. این موزه با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته و در سال 2014 افتتاح شد و شامل چندین گالری هنری است که خدمات مسلمانان به حوزه‌های مهندسی، معماری و هنر را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

captcha