ابراز ناخرسندی میشل عون از تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله لبنان
کد خبر: 3826203
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷

ابراز ناخرسندی میشل عون از تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله لبنان

رئیس جمهور لبنان به تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه حزب‌الله لبنان واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا؛ مهر به نقل از النشره نوشت: میشل عون، رئیس جمهور لبنان به تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حزب الله لبنان واکنش نشان داد.

وی افزود: این با مواضع سابق آمریکایی مبنی بر پایبندی لبنان و بانک‌هایش به توافقات مبارزه با پولشویی و منع بکارگیری آن در تروریسم تناقض دارد. لبنان از روی آوردن واشنگتن به تحریم ها به ویژه علیه نمایندگان منتخب، متاسف است و موضوع را با مقامات آمریکایی پیگیری خواهد کرد تا اقدام مقتضی انجام شود.

شایان ذکر است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه، ۳ نفر را در رابطه با حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس اعلام دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)، این افراد «امین شری» ( Amin Sherri)، «محمد حسن رعد» (Muhammad Hasan Ra’d) و «وفیق صفا» (Wafiq Safa) نام دارند.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اعلام کرد که «امین شری» و «محمد حسن رعد» ۲ عضو پارلمان لبنان هستند.

گفتنی است که قبلاً «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان لبنانی تجاوز به پارلمان این کشور است. این تحریم‌ها تجاوز به پارلمان و کل کشور لبنان به شمار می‌رود. برای اتخاذ موضع لازم در قبال این اقدام نامعقول به اتحادیه بین المجالس مراجعه خواهم کرد.

انتهای پیام

captcha