رونق تولید منتج به کاهش آسیب‌های اجتماعی، رکود و تورم می‌شود
کد خبر: 3826227
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
رئیس قوه قضائیه:

رونق تولید منتج به کاهش آسیب‌های اجتماعی، رکود و تورم می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر نقدینگی به سمت دلالی برود معضلی دوباره برای کشور ایجاد می‌شود، افزود: برای رونق تولید نیاز داریم تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و رونق تولید منتج به کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش رکود و تورم می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، عصر روز گذشته، 19 تیرماه در جلسه شورای اداری استان و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: برخی عوامل موانع تولید در حوزه‌های صنعت، کشاورزی باید بررسی شود،‌ تصمیم‌گیری‌ها در سطح استان است اما در تصمیم‌سازی کلان کار در مباحثی که کاربردی است راهکارهایی که ارایه شده است شما محدودیت در تصمیم‌گیری دارید اما در تصمیم‌سازی تجربیاتی که راهبردی است و موانع تولید در سطح کلان همچون بهره بانکی و ارزش افزوده مبحث بسیار مهمی است کاهش نقدینگی برای واحد‌های تولیدی یکی از مباحث بسیار مهم است. برای افرایش نقدینگی یک راه بیشتر وجود ندارد، اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت شود تولیدات رونق خواهد داشت.

رئیسی اضافه کرد: اگر نقدینگی به سمت دلالی برود معضلی دوباره برای کشور ایجاد می‌شود ما برای رونق تولید نیاز داریم تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و رونق تولید منتج به کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش رکود و تورم می‌شود. سخن گفتن از رونق تولید با مسأله قاچاق کالا هیچ هم‌خوانی ندارد اگر قصد داریم رونق تولید افزایش پیدا کند باید با قاچاق کالا به ویژه قاچاق کالای سازمان یافته مبارزه کنیم سخن از کوله‌بری نیست سخن از قاچاق سازمان یافته است که باید در سطح کشور با برخورد سریع و حساب شده باشد، ساز و کار قانونی وجود دارد و دست اندرکاران باید با قاچاق سازمان یافته برخورد کنند.

وی با اشاره به افزایش بی‌رویه واردات در کشور تصریح کرد: توانایی در دستان کارگران و مهندسان کشور وجود دارد و بسیاری از اقدامات به دستان مدیران و دست اندرکاران گره گشایی شده است. وقتی به مردم میدان دادیم و وارد صحنه شدند گره‌ها باز شد، توانایی آنان باید احراز شود اگر کارخانه‌ای در راستای خصوصی‌سازی به فردی ناتوان سپرده شود قطعا با مشکلاتی مواجه می‌شود.

این مقام مسؤل تأکید کرد: باید موضوع موانع تولید به صورت کلان پیگیری شود و از بحث‌های کلان نباید گذشت، لازم است کمیسیون کاری با حضور بازرسی استان، دادستان، بخش‌های مرتبط با اقتصاد استان، معاونت اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی تشکیل و مباحث پرورش داده شود و قطعاً در جلسه ستاد اقتصادی که به تدبیر مقام معظم رهبری تشکیل شده است این مباحث و موضوعات پیگیری خواهد شد و نباید هیچ مسئولی نسبت به موضوعات کوتاهی کند.

وی اظهار کرد: ارائه راهکارهای اجرایی به همراه مجلس شورای اسلامی دولت و قوه قضائیه می‌توان موضوعات را پخته، مطرح و بررسی کرد، بخشی از مشکلات در داخل استان قابل رفع است و باید این موضوعات از مباحث کلان جدا شود.

رئیسی در تشریح مباحث مربوط به خصوصی‌‌سازی گفت: مباحث و پرونده‌هایی که در محاکم استان، کشور و دیوان مطرح است بصورت مصداقی پیگیری خواهیم داشت و از این زمان به بعد یک ماه فرصت را اختصاص خواهیم داد تا موضوعات پیگیری شود و باید مباحث مطرح شده در این جلسه به نتیجه برسد.

وی تأکید کرد: اگر موضوع حمایت از تولید و رونق تولید و سرمایه‌گذار مطرح می‌شود این حمایت باید حمایت حقوقی، اقتصادی و مالی و قضائی باشد. مگر می‌شود تسهیلات مورد‌نیاز حوزه تولید در فضایی غیر از تولید استفاده شود؟ یقین داریم که بسته‌های حمایتی‌ها از مشکلات کشور گره باز می‌کند و در این راستا دفتر حمایت از سرمایه گذاران در سازمان بازرسی کشور فعال شده است تا موانع کار مشخص و رفع شود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: اعتقاد دارم با توکل به خدا می‌توان رو به جلو حرکت کرد، این کشور کشور امام رضا(ع) است مردان و زنان مخلص این سرزمین آماده خدمت و جهاد اقتصادی هستند و چهره‌های آماده و پای کار را می‌بینم و با همت بلند و اراده و پیگیری می‌توان کارها را به انجام رساند و با توجه به ظرفیت قوه قضائیه که وظیفه خطیری در این راستا دارد می‌توان امور را اجرایی کرد.

وی با استناد به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند: علی‌رغم همه دشمنی‌ها آینده را برای کشور بسیار روشن موفقیت‌آمیز و توأم با پیشرفت می‌بینم، افزود: ما هم با توجه به ظرفیت‌های کشور و افراد مصمم و کارآمد به ویژه جوانان آینده کشور را روشن می‌بینیم، دشمنان با همه عربده‌ها، فشارها و تطمیع‌ها تاکنون کاری از پیش نبرده‌اند و امروز جبهه انقلاب اسلامی دست برتری دارد و در برترین و بالاترین جایگاه‌ها از نظر اقتدار و عزت قرار دارد.

انتهای پیام

captcha