تنظیم سند راهبردی مازندران بر اساس بیانیه گام دوم
کد خبر: 3826239
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

تنظیم سند راهبردی مازندران بر اساس بیانیه گام دوم

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مازندران گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در سه بخش احصا و بر اساس آن نسخه پیشنهادی سند راهبردی استان مازندران تنظیم و اکنون در حال نوشتن برنامه عملیاتی و اجرایی با توجه به اسناد بالادستی، هستیم.

تنظیم سند راهبردی مازندران بر اساس بیانیه گام دوم انقلاببه گزارش ایکنا از مازندران، احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران عصر دیروز، 19 تیرماه در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران، گفت: 228 فرصت شغلی در استان شناسایی شد و در کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره بیانیه گام دوم رهبری، افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در سه بخش احصا و بر اساس آن نسخه پیشنهادی سند راهبردی استان مازندران تنظیم و اکنون در حال نوشتن برنامه عملیاتی و اجرایی با توجه به اسناد بالادستی، هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در تلاش هستیم یک ظرفیتی در حوزه تجارت خارجی با کشورهای هم مرزی ایجاد کنیم، تصریح کرد: در راستای رونق تولید از 196 کارخانه‌ای که به مالکیت بانک درآمده بودند بیشترشان آزاد شدند و به کار بازگشتند.

وی توجه به بخش استخراج معدن مازندران را گامی در رونق تولید دانست و افزود: معدن مس در استان شناسایی شد و در حال حاضر در حال شناسایی و برنامه‌ریزی معادن هستیم تا دولت برای استحصال آن اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه در سال جاری 26 استان درگیر مشکلات سیل بودند، اظهار کرد: سیل سال 97 و98 یکهزار و 700 میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد و در رفع مشکلات سیل تمام دست‌گاه‌ها و نهادها از جمله سپاه و بنیاد مسکن به کمک آمدند که در نهایت توانستیم 4 هزار و 500 خانه تعمیری را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اعطای کمک‌های بدون بازپرداخت، اعطای وام معیشت، و وام کم‌بهره به سیل‌ز‌دگان، افزود: قرار بود 650 خانه احداثی داشته باشیم که اکنون بیش از 100 ساختمان در مرحله پی کنی و 80 بنا در مرحله اسکلت است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در سیل اخیر در مازندران خدمات و اقدامات بیشتر از دیگر استان‌ها انجام شد، گفت: موفق شدیم برای جبران خسارت در بخش کشاورزی نیز مصوبه دریافت کنیم و تقریبا همه مردم از خدمات استانی راضی هستند.

28 تیرماه؛ آخرین مهلت آزاد سازی سواحل مازندران
وی با بیان اینکه توزیع بودجه بر اساس شاخص‌ها است، افزود: در موضوع آزادسازی دریا آخرین مهلت 28 تیرماه اعلام شد و ما از همه انتظار داریم چنانچه ساحل‌نشینان در عقب نشینی و آزادسازی سواحل دریا ساختمانی از مجموعه آنها در ساحل قرار می‌گیرد آن را تخریب نکنند تا از این اموال برای خدمات‌رسانی به مسافرا استفاده شود.

وی شعارش را امید اجتماعی، اعتدال سیاسی و تدبیر دانست و افزود: در عزل و نصب‌ها به تناسب نیازها انجام شد و هیچ فشاری را در این انتصاب‌ها تاثیر ندادم.

استاندار مازندران پسماند را معضلی اساسی در استان دانست و بیان کرد: از رئیس جمهور دستور گرفتم یکهزار میلیارد تومان بودجه برای ساماندهی پسماند و زباله‌سوز نوشهر که بالای 90 درصد و ساری 40 درصد پیشرفت دارد اختصاص داده شود.

انتهای پیام

captcha