ششمین جشنواره ملی «وقف، چشمه همیشه جاری» پایان یافت
کد خبر: 3826266
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
در شیراز؛

ششمین جشنواره ملی «وقف، چشمه همیشه جاری» پایان یافت

گروه فرهنگی ــ ششمین جشنواره ملی عكس «وقف، چشمه همیشه جاری» با معرفی نفرات برگزیده در شیراز به كار خود پایان داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی عكس «وقف، چشمه همیشه جاری» شب گذشته، 19 تیرماه در سالن عترت اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در این مراسم اهداف برگزاری این جشنواره را برشمرد و گفت: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف، بسترسازی برای تولید آثار فاخر در حوزه وقف،‌ تشویق هنرمندان و پدیدآورندگان آثار برتر به خصوص نسل جوان جهت تولید آثار هنری با موضوع وقف،‌ترغیب و تشویق و جذب فضای فکری جامعه به سنت حسنه وقف از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینكه رویكرد این جشنواره حمایت از خلق و تولید آثار با رویکرد معرفی و ترویج وقف به عنوان احسان ماندگار بوده است، گفت: بیش از 35 جلسه کمیته اجرایی و 5 اردو جهت آشنایی عكاسان با اماكن وقفی و مذهبی استان در جهت اجرای این جشنواره برگزار شده است.

موسوی همچنین به محورهای این جشنواره اشاره كرد و گفت: وقف و سلامت؛ وقف و سبك زندگی و آثار اجتماعی آن؛ وقف و امامزادگان و بقاع متبركه؛ وقف و اتصال به توسعه علم و فناوری؛ وقف جمعی و مشاركتی و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی؛ وقف و ترویج معارف اهل بیت(ع)؛ وقف و ازدواج؛ وقف و اطعام و غیره از جمله محورهای این جشنواره بودند.

وی با یادآوری اینكه تاریخ آثار دریافت آثار جشنواره، یک بهمن 97 و آخرین مهلت 31 فروردین 98 و برپایی نمایشگاه و اختتامیه تیرماه 98 بوده است، گفت: در بخش حرفه‌ای یك هزار و 180 اثر و در بخش موبایل 536 عكس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

موسوی اظهار كرد: در بخش حرفه‌ای 198 و در بخش موبایل 78 اثر به هیئت داوری راه یافتند و در نهایت از هر بخش سه نفر به عنوان برگزیدگان معرفی و تجلیل می‌شوند.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده و شایستگان تقدیر در دو بخش حرفه‌ای و موبایل این جشنواره بود.
انتهای پیام

captcha