تبلیغ قرآن وظیفه ذاتی هر مسلمانی است
کد خبر: 3826291
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

تبلیغ قرآن وظیفه ذاتی هر مسلمانی است

گروه فعالیت‌های قرآنی _ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه آنچه که هدف همه ما به عنوان یک مسلمان است عمل به قرآن است، گفت: اگر در دنیا همه مقابل اسلام ایستادند با قرآن می‌توان با دین‌ها و فرقه‌های ضاله مبارزه کرد.

خاکباز

به گزارش ایکنا از خوزستان، مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خوزستان امروز ۲۰ تیرماه در اهواز آغاز به‌کار کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن خوزستان با بیان اینکه آنچه که هدف همه ما به عنوان یک مسلمان است عمل به قرآن است، گفت: اصل و اساس در قرآن کریم استخراج مفاهیم و دیگر مسائل زینت آن است.

وی ادامه داد: شیعه چون می‌داند راه سعادت راهی جز راه قرآن نیست بر اهتمام به آن تأکید دارد. شعار امام حسین(ع) این بود که قرآن در مقابله با دشمنان احیا شود. اگر در دنیا همه مقابل اسلام ایستادند با قرآن می‌توان با دین‌ها و فرقه‌های ضاله مبارزه کرد.

خاکباز گفت: پیامبر(ص) را در شعب ابی طالب تحریم کردند و تحریم اختصاص به امروز ندارد. در زمان ایشان کفر در مقابل گفته‌های اسلام ایستاد. در زمانه ما شمرها و ابوسفیان‌های زمان به خوبی می‌دانند که قرآن بیداری همه انسان‌ها را در پی دارد و برای همین در مقابل آن می‌ایستند. ترویج و تبلیغ قرآن وظیفه ذاتی یک فرد مسلمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد: باید استفاده از مفاهیم تخصصی و فهمیدن معنای قرآن در راستای عمل به آن باشد چراکه سعادت انسان در گرو پیوند با قرآن است.

وی خطاب به هیئت داوران این دوره از مسابقات گفت: داوران این مطلب را مدنظر داشته باشند که این شرکت‌کنندگان می‌توانستند در کلاس‌های دیگری باشند و این مطلب را در امتیازدهی لحاظ کنند.

انتهای پیام

captcha