برگزاری دوره توانمندسازی منتخبین قرآنی در محمودآباد
کد خبر: 3826321
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

برگزاری دوره توانمندسازی منتخبین قرآنی در محمودآباد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران از برگزاری دوره توانمندسازی منتخبین قرآنی آموزش و پرورش مازندران در دارالقران صاحب‌الزمان(عج) و دبیرستان بصیرت شهرستان محمودآباد خبر داد.

برگزاری دوره توانمندسازی منتخبین قرآنی در محمودآبادمحمود تنها، رئیس اداره قرآن عترت و نماز کل آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: صبح امروز20 تیرماه دوره آموزشی توانمند‌سازی منتخبین استانی قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در دارلقران صاحب‌الزمان(عج) و دبیرستان بصیرت شهرستان محمودآباد برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود، افزود: در بخش آوایی، کلاس‌های توانمندسازی در رشته‌های، قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه پنج جزء، ۱۰ ، ۲۰ و کل و در بخش پژوهشی نیز کلاس‌های احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و مفاهیم قرآن برای آقایان و بانوان برگزار شد.

تنها، تصریح کرد: به دلیل اینکه دانش آموزان آزمون کنکور داشتند ما دوره‌های آموزشی را به صورت مجازی با حضور همین اساتید برگزار کردیم و امروز هم به یاری خداوند توانستیم دوره آموزشی حضوری را برگزار کنیم تا دانش‌آموزان آماده مسابقات کشوری شوند.

وی با اشاره به اینکه، منتخبین مازندران هر ساله در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور حضور پیدا می‌کنند و موفقیت‌هایی را برای استان کسب می‌کنند، افزود: در هفته گذشته، فرهنگیان مازندران، رتبه اول مسابقات قرآن آموزش و پرورش کشور را کسب کرند.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز کل استان مازندران درباره اساتید کلاس‌های توانمندسازی، گفت: امسال در کنار نخبگان فرهنگی که داوری مسابقات را برگزار می‌کردند از اساتید حوزه و دانشگاه نیز بهره‌مند شدیم.

وی افزود: ما امسال تلاش کردیم از نفرات برتر مسابقات ملی و مدرسانی که در سطح استان، دارای سبک در تلاوت هستند و همچنین نفرات برتر مسابقات قرآنی استان در اوقاف و فرهنگیان نهایت استفاده مفید را داشته باشیم.

تنها درباره چگونگی انتخاب شدن نفرات برتر اظهار کرد: دانش‌آموزان پس از انتخاب شدن در مرحله مسابقات آموزشگاهی به مسابقات شهرستاتی می‌روند و نفرات اول در همه رشته‌ها و شهرستان‌ها به مسابقات استانی راه یافته و در سال تحصیلی جاری قریب بر ۲۰۰ هزار در این مسابقات در سطح مدارس شرکت کردند.

تنها درباره چگونگی برگزاری مسابقات استانی گفت: مسابقات استانی در دو مرحله برگزار شد که قریب بر ۴ هزار نفر در مرحله نیمه نهایی شرکت کردند و لوح‌های فشرده مسابقاتشان برای استان ارسال شد و پس از آن که داوری اولیه انجام شد قریب بر ۷۰۰ نفر از این متنخبین به مرحله حضوری راه پیدا کردند که در ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه امسال در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

 

captcha