سخنرانی و آثار شهدای روحانی در اختیار نسل جوان جامعه قرار گیرد
کد خبر: 3826348
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

سخنرانی و آثار شهدای روحانی در اختیار نسل جوان جامعه قرار گیرد

گروه سیاسی- رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: آثار و سخنرانی‌های شهدای روحانی استان حاوی درس‌های پرمحتوایی برای جوانان امروز است لذا باید این آثار جمع‌آوری و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج امروز، 20 تیرماه در نشست شورای راهبردی همایش ملی نکوداشت شهید ماموستا شیخ‌الاسلام که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی یادواره‌های زیادی برای شهدای روحانی برگزار شده است، اما این یادواره‌ها نتوانسته حق‌مطلب را در خصوص معرفی آنان ادا کند.
وی افزود: اول انقلاب گروه‌های کمونیست به دلیل اینکه فعالیت رهبران دینی را نمی‌پذیرفتند، اقدام به ترور شخصیت‌ها و رهبران دینی در استان کرده بودند، در نتیجه ملاحیدر فهیم همان دوران به دست این گروه ها به شهادت رسید.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد:‌ ماموستا شیخ‌الاسلام هم در سال 88 به دست سلفی‌ها به شهادت رسید، این امر نشان می‌دهد که تروریست‌ها دستشان در یک کاسه است و تفاوتی بین منش آنان وجود ندارد و تنها شیوه کار را عوض کرده‌اند.
وی افزود: مقام معظم رهبری یک سخنرانی 10 دقیقه‌ای از ماموستا شیخ‌الاسلام دیدند که اینگونه از این شهید یاد می‌کنند و می‌فرمایند «سخنرانی پرمغز و محتوای این شیخ شهید را شنیدم»، و این بیانگر جایگاه والای شهید شیخ‌الاسلام است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.
ماموستا بهمنی تاکید کرد: سخنرانی‌های زیادی از ماموستا شیخ‌الاسلام وجود دارد که باید در قالب این همایش آثار این بزرگان را در دسترس جامعه قرار دهیم.
وی اعلام کرد: نتوانسته‌ایم به خوبی اهداف شهدای روحانی استان را در جامعه و به ویژه برای نسل جوان تبیین کنیم این در حالی است که شهدای روحانی ما به خاطر هدفی که داشتند، سختی‌ها و شکنجه‌های زیادی را متحمل شدند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب بسیاری از ماموستایان دینی به جرم حضور در مرکز بزرگ اسلامی به شهادت رسیدند، ادامه داد: محتواها و سخنرانی‌های شهدای روحانی استان حاوی درس های پرمحتوایی برای جوانان است لذا باید این آثار جمع‌آوری و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج یادآور شد: آثار این شهدا باید از آرشیو خانه‌ها و رسانه‌ها بیرون بیاید چرا که در شرایط امروز بهترین الگو برای نسل جوان ما خواهد بود.
گفتنی است؛ سرانجام فعالیت‌های علمی، دینی و فرهنگی ماموستا شیخ‌الاسلام و تلاش‌های خستگی‌ناپذر ایشان در راه اعتلای وحدت کلمه و دین اسلام موجب شد تا هدف کینه‌توزان و دشمنان اسلام قرار گیرد و در 27 رمضان (شب قدر) سال 1388 بعد از اقامه نماز مغرب در مقابل مسجد سیدقطب سنندج به‌دست عوامل مزدور به فیض شهادت نایل آید.
انتهای پیام

captcha