انقلابی بودن یکی از شاخصه‌های اصلی شهید شیخ الاسلام بود
کد خبر: 3826350
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

انقلابی بودن یکی از شاخصه‌های اصلی شهید شیخ الاسلام بود

گروه سیاسی- دبیر علمی نخستین همایش ملی شهید شیخ الاسلام، انقلابی بودن را از شاخصه‌های اصلی شهید شیخ‌الاسلام دانست و گفت: داشتن جایگاه علمی در فقه شافعی، عدم تنگ‌نظری در انتقال دانش به شاگردان و مهربانی در رفتار و گفتار شهید شیخ‌الاسلام از ویژگی های برجسته شهید شیخ‌الاسلام بود.

به گزارش ایکنا از کردستان ، اسماعیل احمدی دبیر علمی همایش ملی شهید شیخ الاسلام امروز، 20 تیرماه در نشست شورای راهبردی همایش ملی نکوداشت شیخ شهید ماموستا شیخ‌الاسلام اظهار کرد: اگر در کردستان مفتخر به وجود شهدایی چون شهید ورمقانی به عنوان چمران کردستان ، شهید یدالله محمدی، نوجوان 13 ساله سنندجی به عنوان فهمیده کردستان هستیم ، شهید شیخ الاسلام به واسطه جایگاه علمی، فقهی و سیاسی که دارند به عنوان مطهری کردستان شناخته شده‌اند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران کنگره 5400 شهید استان کردستان افزود: ایشان در آستانه دهمین سالگرد شهادت شهید شیخ الاسلام در چند دقیقه بخشی از ویژگی‌های ارزشمند این شهید را پر معنی تبیین و به عنوان یک موضوع بسیار مهم قابل بررسی در استان مطرح می‌کند .
دبیر علمی نخستین همایش ملی شهید شیخ الاسلام، انقلابی بودن را از شاخصه‌های اصلی شهید شیخ‌الاسلام دانست و گفت: داشتن جایگاه علمی در فقه شافعی، عدم تنگ‌نظری در انتقال دانش به شاگردان و مهربانی در رفتار و گفتار شهید شیخ‌الاسلام از ویژگی های برجسته شهید شیخ‌الاسلام بود.
وی ادامه داد: این روحانی جلیل القدر از بدو پیروزی انقلاب و حتی پیش از آن نیز همراه انقلاب بودند و هیچ ابایی هم از بیان آن نداشتند، که سخنرانی ایشان در محضر مقام معظم رهبری و دیگر بیاناتشان مؤید این موضوع است.
احمدی بیان کرد: یادواره این شهید باید در سطح فاخر انجام شود و به نحوی عمل کنیم که اگر زمانی نیاز به منابعی برای مطالعه در مورد زندگی این شهید والامقام باشد، مشکلی در منبع وجود نداشته باشد.
وی اعلام کرد: تهیه و انتشار کتاب زندگینامه شیهد ماموستا شیخ‌الاسلام، برگزاری همایش علمی و پژوهشی بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی، تولید فیلم مستند شیخ‌الاسلام کردستان، تهیه و تدوین کتاب شرحی بر سخنرانی‌های شهید شیخ‌الاسلام و تولید محتوا بر اساس روش‌ها و شیوه‌های جدید و نوین ارتباطی از بخش‌های مختلف نخستین همایش نکوداشت شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام است.
دبیر علمی نخستین همایش نکوداشت شهید شیخ‌الاسلام بیان کرد:‌ برگزاری شب خاطره شیخ‌الاسلام کردستان با حضور چهره‌های برجسته ملی و بین‌المللی در روز ۲۶ شهریورماه همزمان با سالروز شهادت وی و نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر سنندج به ویژه خیابان منتهی به مسجد سیدقطب به نام شهید حاج ماموستا شیخ‌الاسلام از دیگر برنامه‌های نخستین نکوداشت شهید شیخ‌الاسلام در استان خواهد بود.
احمدی به محورهای فراخوان مقالات نخستین همایش نکوداشت شهید شیخ‌الاسلام هم اشاره و عنوان کرد: ماموستا شیخ‌الاسلام و وحدت ملی و انسجام اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و خدمات فرهنگی و اجتماعی، ماموستا شیخ‌الاسلام و سرگذشت علمی و دینی، ماموستا شیخ‌الاسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و حکومت اسلامی و ماموستا شیخ‌الاسلام و نسل جوان از محورهای فراخوان این همایش است.
انتهای پیام

captcha