تبیین نگاه تقریبی شهید شیخ‌الاسلام ضرورت شرایط کنونی جامعه است
کد خبر: 3826355
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

تبیین نگاه تقریبی شهید شیخ‌الاسلام ضرورت شرایط کنونی جامعه است

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نگاه شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و دیدگاه ایشان در زمینه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی راهگشا و کارساز است و تبیین چنین دیدگاهی برای شرایط امروز جامعه یک ضرورت است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 20 تیرماه در نشست شورای راهبردی همایش ملی نکوداشت شهید ماموستا شیخ‌الاسلام در سنندج، اظهار کرد: تا پیمانه زندگی انسان تمام نشود از این دنیا به دیار باقی نخواهد رفت ولی چه برکت بزرگی است که انسان در دنیا شهید شود و شهادت چیزی است که انسان با افتخار آن را انتخاب می‌کند.
وی افزود: شهادت براساس ارزش‌ انسان‌ها نصیب آنها می‌شود، خداوند براساس حکمت به انسان‌ها هدیه‌ای می‌دهد و کسانی که به شهادت می‌رسند نیز به واسطه کارهایی است که در این دنیا انجام داده‌اند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: امام حسین(ع) به عنوان سیدالشهدا چون ویژگی‌های خاصی دارند، در جایگاه سید شهدا قرار گرفته و ما در کشور و استان کردستان هم شهدایی با ویژگی‌های خاص داریم که ماموستا شهید شیخ‌الاسلام نمونه‌ای از این شهدا است.
وی با تاکید براینکه باید بیشتر به ابعاد شخصیتی شیخ‌الاسلام در قالب نکوداشت این شهید پرداخته شود، عنوان کرد: نخستین همایش نکوداشت شهید شیخ‌الاسلام ظرفیت مناسبی برای پرداختن به ابعاد شخصیتی این شهید والامقام است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان : شهید شیخ‌الاسلام همواره مورد احترام بوده و هست و در این چند سال که از شهادت این شیخ شهید می‌گذرد، برنامه‌های مختلفی در مورد معرفی ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار انجام شده که همه این‌ها مقدمه‌ای برای انجام کارهای بزرگ است.
وی عنوان کرد: کسی که شهید می‌شود نیازی به برگزاری برنامه و تعریف ما ندارد چراکه آنها در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته‌اند و این ما هستیم که به آنان نیازمندیم.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: شهدا مانند گنج‌هایی هستند که ما باید از وجود آنها بهره بگیریم و به فرموده مقام معظم رهبری، مظهر قدرت جمهوری اسلامی شهدا هستند و این بهترین تعبیر از شهدا می‌تواند باشد.
وی افزود: تا زمانی که در جامعه با نگاه شهدا و پشت سر شیخ‌الاسلام‌ها به عنوان مظهر وحدت اسلامی حرکت کنیم، عظمت و اقتدار خواهیم داشت.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نگاه شیخ‌الاسلام و دیدگاه ایشان در زمینه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی راهگشا و کارساز است و تبیین چنین دیدگاهی برای شرایط امروز جامعه یک ضرورت است چرا که این نگاه‌ها می‌تواند جامعه را رشد دهد.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مشاهیر یک قوم را به جهان معرفی کنیم باید شخصیت‌هایی مانند شیخ شهید شیخ‌الاسلام را معرفی کنیم چون اینها وزنه‌های سنگینی هستند.
زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب ترویج روحیه شهادت‌طلبی می‌شود

آیت‌‍الله حسینی‌شاهرودی ادامه داد: زنده نگه‌داشتن نامو یاد شهدا کمتر از شهادت نیست چون این کار موجب ترویج و نهادینه‌شدن روحیه شهادت‌طلبی و اخلاص در جامعه می‌شود.
وی تاکید کرد: برخورداری از روحیه ایثار و شهادت در جامعه عامل اقتدار و عظمت ملت ایران است و شهدا و الگوگیری از سیره و روش زندگی آنان مانند موتور محرکه‌ای است که جامعه را به سمت جلو حرکت می‌دهد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری شفاعت را از ویژگی‌های شهدا دانست و گفت: یکی از مقاماتی که شهدا دارند، مقام شفاعت است که باید از آنها بخواهیم ما را شفاعت کنند.
وی یادآور شد: اگر قرار است برای کسانی کار کنیم و افرادی را معرفی کنیم، باید در راستای معرفی افرادی تلاش کنیم که بتوانند یک فرهنگ اصیل را در جامعه ترویج دهند و برای مردم و دین آنها کاری کرده باشند.
انتهای پیام

captcha