برگزاری همایش ملی نکوداشت شهید ماموستا شیخ‌الاسلام در کردستان
کد خبر: 3826360
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳

برگزاری همایش ملی نکوداشت شهید ماموستا شیخ‌الاسلام در کردستان

گروه سیاسی- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: همایش نکوداشت شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام و به تعبیر رهبری، شهید مظلوم کردستان با هدف بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی این شهید برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 20 تیرماه در نشست شورای راهبردی همایش ملی نکوداشت شیخ شهید ماموستا شیخ‌الاسلام اظهار کرد: همایش نکوداشت ماموستا محمد شیخ‌الاسلام و به تعبیر رهبری، شهید مظلوم کردستان با هدف بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی این شهید برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در حوزه ایثار و شهادت، افزود:‌ این نهاد انقلابی در راستای عمل به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف الگوسازی برای نسل جوان با معرفی شخصیت‌های برتر دینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، علمی، فرهنگی و انقلابی جهان اسلام نخستین همایش نکوداشت شهید حاج ماموستا محمد شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری را برگزار می‌کند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: حوزه هنری در زمینه ادبیات پایداری برنامه‌محوری خود را بر پایه شب خاطره و همچنین ثبت و ضبط ایثارگری شهدا در دفاع مقدس قرار داده است و تا کنون 15 مورد شب خاطره شهدا از سوی حوزه هنری برگزار شده است.

وی ادامه داد: همایش نکوداشت شیخ شهید شیخ‌الاسلام آغاز راهی است که با استفاده از زبان هنر تولید محتواهای ارزشی در این حوزه انجام شود و جهت استفاده عموم در اختیار آنان قرار گیرد .
به گفته وی، معرفی جایگاه و شخصیت شهید حاج ماموستا محمد شیخ السلام در جهان اسلام، تلاش برای تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی در کشور، بررسی ظرفیت‌های فرهنگی و دینی منطقه در راستای نیل به هدف متعالی تمدن سازی انقلاب اسلامی، الگوسازی در بین نسل جوان و بررسی روش، سیره و نقش شهید ماموستا شیخ‌الاسلام در ترویج اندیشه‌های تقریبی از مهمترین اهداف این همایش است.
مرادی اعلام کرد: فراخوان مقالات از ۱۵ تیر ماه جاری اعلام شده و محققان چکیده مقالات خود را باید تا ۱۵ شهریور ماه و اصل آثار را تا اول آبان ماه سال‌جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نخستین همایش نکوداشت شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام بیستم آبان ماه امسال همزمان با ایام هفته وحدت در سالن نور اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha