موقوفات مخروبه کشور احیا می‌شوند
کد خبر: 3826379
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

موقوفات مخروبه کشور احیا می‌شوند

گروه اجتماعی ــ معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: موقوفات مخروبه را احیا می‌کنیم تا با افزایش بهره‌وری قدم‌های مؤثری در ایجاد اشتغال جوانان و حمایت از محرومان برداریم.

موقوفات مخروبه کشور احیا می‌شوندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسن روحانی‌نژاد، معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، روز پنج‌شنبه، 20 تیرماه در مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، گفت: موقوفات مخروبه را احیا می‌کنیم تا با افزایش بهره‌وری قدم‌های مؤثری در ایجاد اشتغال جوانان و حمایت از محرومان برداریم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه‌زدن به کشور با هجمه‌های فرهنگی گفت: مشکلات اقتصادی برای این است که مردم از ارزش‌های خود دست بکشند ولی مردم ما بامقاومت خود دشمن را روز به روز منفعل تر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد، افزود: این سازمان در حوزه اقتصاد و گره‌گشایی از مشکلات زندگی مردم نقش مهمی ایفا می‌کند و در این راستا با احیای موقوفه می‌توان در مسیر رونق اقتصادی در کشور گام برداشت.

وی اظهار کرد: مواضع انقلابی دولت در صحنه‌های سیاسی مورد توقع و انتظار مردم بوده و مردم پشتیبان هستند و این پشتیبانی‌ها دشمن را مغلوب خواهد کرد.

معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه به برکت وجود امامزادگان در مناطق مختلف فضای معنوی فوق‌العاده‌ای در کشور فراهم شده است، گفت: از این فضای معنوی می‌توان برای حل مشکلات مردم بهره برد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با تأکید بر اهمیت احیای موقوفه ادامه داد: مردم آذربایجان شرقی به ویژه تبریز از جمله متشرع‌ترین مردمان هستند و اگر بدانند ملکی موقوفه است به طور قطع آن را تخلیه می‌کنند.

وی با بیان این‌ که علمای وارسته و خیران این خطه همیشه در وقف اموال خود پیشتاز بوده‌اند، یادآوری کرد: به برکت وجود موقوفه در سطح کشور، مکان‌های مختلفی مانند مدارس و حوزه‌ها آباد شده و به ایتام و نیازمندان رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه حجاب و عفاف از الزام‌های دین ما است و باید بیش از پیش از آن صیانت کرد، افزود: دشمن مصمم است تا با تغییر ارزش‌ها به انقلاب صدمه بزند.

انتهای پیام

captcha