مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی در کوهدشت برگزار شد
کد خبر: 3826388
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی در کوهدشت برگزار شد

گروه اجتماعی ــ مراسم نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی آیت‌الله حاج شیخ ماشاء‌الله مروجی، پنج‌شنبه، ۲۰ تیر در کوهدشت برگزار شد.

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی در کوهدشت برگزار شدبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم نهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله حاج شیخ ماشاء‌الله مروجی‌ شامگاه پنج‌شنبه، بیستم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مسئولان استانی و شهرستان کوهدشت در مسجد جامع شهرستان کوهدشت برگزار شد.

پیام نماینده مجلس خبرگان به‌مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی
بنا بر این گزارش، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در پیامی به‌مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله ماشاءالله مروجی، استاد اخلاق و مؤسس مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت پیامی صادر کرد.

در این پپام آمده است: کامل‌ترین، جامع‌ترین و معنادارترین مرتبتی که یک عالم می‌تواند به آن برسد مرتبت ربانی و الهی شدن، است و چه آن که در پرتو این مرتبت، دیگر خصال نیک و صفات والای اخلاقی و دینی پدیدار و فعال می‌گردند. نگاه به آیت‌الله مروجی از چشم‌انداز ربانی بودن، افقی را می گشاید که در آن زیست الهی وی مشاهده‌پذیر می‌گردد و چهره خداجوی و خداخواه او به نحوی بهتر رخ می‌نماید.

ایشان از آن‌جایی‌که دل به خدا سپرده بود، در تعامل با دیگران کلمات و جملاتی سرشار از میل و توجه به پروردگار را بر زبان جاری می‌ساخت. یاد خدا آن‌چنان در جان او حضور یافته بود و ذکر دوست آن‌گونه به شوق مدامش بدل شده بود که اگر دمی کنارش می‌نشستی بی‌گمان در می‌یافتی که انگیزه‌ها، اندرزها، راز گفتن‌ها، گریز زدن‌ها، اهتمام ورزی‌ها و اولویت‌پردازی‌های او در سخنانش به‌صورت مدام بر توجه به خدا و توجه دادن به خدای یگانه متمرکز است.

راز و نیاز و دعا فصل‌های مکرر و پیوسته زندگیش بود و در فواصلی مشخص و تکرار شونده همچون شب‌های جمعه و قدر که حائز اهمیت معنوی هستند، شوقی وصف‌ناپذیر و شیداگونه را در وی بر می‌انگیختند.

آیت‌الله مروجی برای این‌که بتواند شب‌های جمعه را به بیداری و شب‌زنده‌داری سپری کند، از پیش تدارکات لازم را می‌دید و دل مشغولانه و پیش‌اندیشانه به استقبال این زمان‌های خاص و ویژه برای عبادت می‌شافت.بارها دیده بودم که ایشان در روز نماز می‌خواند و دعا می‌کرد تا خداوند توفیق بیدار ماندن و عبادت کردن در شب را به او عطا کند.

در پایان پیام آیت‌الله مبلغی آمده است: ای بسا برای بسیاری ازما که عبادت شوقی درونی بر نمی‌انگیزد و انجام آن چونان رفع تکلیف است، درک این واقعیت که میل عالمی ربانی به لحظات ویژه گفت‌وگو در پیشگاه خدا انچنان در وی غوغایی به پا کند که پیش از رسیدن موعد عبادت علائم میل راز و نیاز در وی مشهود گردد و تا آن‌جا پیش رود که وزن و جنس محیط و اطرافیان را تحت‌تأثیر خود تغییر کند.

یادآور می‌شود، آیت‌الله شیخ ماشاالله مروجی در سال ۱۳۰۰ خورشیدی در محله‌ چهار چنار بروجرد، در یک خانواده‌ مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. پدرش، مرحوم آقا شیخ جواد، در شمار مردان نیک و سرشناس بروجرد بود.

وی برای کسب تحصیلات ابتدایی وارد مکتب‌خانه شد و در محضر هبت‌الله حیدری خواندن و نوشتن را آموخت، وی برای کمک به معیشت خانواده مدتی به کار و فعالیت مشغول شد.

آیت‌الله مروجی سال ۱۳۴۰ خورشیدی به پیشنهاد آیت‌الله کمالوند به کوهدشت مهاجرت می‌کند.این روحانی وارسته پس‌از حدود نیم‌ قرن سکونت در کوهدشت، منشأ کارهای بزرگ و خوبی برای مردم این منطقه بوده‌ است و در سال ۱۳۴۰ حوزه‌ علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان کوهدشت را تأسیس کرد.مؤسس حوزه علمیه باقرالعلوم شهرستان کوهدشت لرستان در سال ۸۹ در یکی‌از بیمارستان‌های قم به دیار معبود شتافت.

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی در کوهدشت برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی در کوهدشت برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی در کوهدشت برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی در کوهدشت برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی در کوهدشت برگزار شد

انتهای پیام

captcha