مراجعه بیش از 648 نفر از زائران بیت الله الحرام به مراکز درمانی ایران در مدینه
کد خبر: 3826452
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
روستا خبر داد:

مراجعه بیش از 648 نفر از زائران بیت الله الحرام به مراکز درمانی ایران در مدینه

گروه سلامت ــ رییس ستاد مرکزی پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره از مراجعه بیش از 648 نفر از زائران حج به مراکز درمانی ایران در مدینه خبر داد.

مراجعه بیش از 648 نفر از زائران بیت الله الحرام به مراکز درمانی ایران در مدینهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، حجت الله روستا، ستاد مرکزپزشکی حج و زیارت در مدینه گفت: درمانگاه های مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره  روزانه به ۵۰ تا ۶۰ نفر از حجاج کشورمان خدمات پزشکی و درمانی عمومی و  تخصصی ارائه می‌کند. 

روستا افزود: بیشترین مراجعات زائران به این درمانگاه ها به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت درمدینه تصریح کرد: طی چند روز گذشته در سه درمانگاه ریاض المهاجرین، الجادالمدبنه و راما المدینه به  بیش از 648 نفر از حجاج ایرانی خدمات درمانی ارائه شده است.  

روستا تأکید کرد: تیم‌ بهداشتی در شهرمدینه منوره وظیفه نظارت و آموزش در هتل‌ها و آشپزخانه ها را برعهده دارند.

رییس ستاد مرکزشکی حج وزیارت زیارت در مدینه  با اشاره به فعالیت رابطین پزشک عرب زبان در مدینه گفت: برای پیگیری امور درمانی زائران در بیمارستان های سعودی نیز پزشکانی داریم که رابطین بین درمانگاه های ایرانی و بیمارستان های سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.

روستا با اشاره  فعالیت واحد سلامت کاروان در مدینه تصریح کرد : نیروهای این واحد را پزشکان عمومی با سابقه تشرف به حج و کارشناسان بهداشت محیط تشکیل می‌دهند و در واقع عمل نظارت بر روند کار پزشکان  درمانگاه ها، بازدید مستمر از محل اسکان زائران و نظارت بر نحوه پخت و توزیع غذای زائران را بر عهده دارند.

انتهای پیام

captcha