نوای مناجات زائران ایرانی در شهر پیامبر(ص) طنین انداز شد
کد خبر: 3826460
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

نوای مناجات زائران ایرانی در شهر پیامبر(ص) طنین انداز شد

گروه جامعه ــ نخستین دعای کمیل حجاج ایرانی شب جمعه با حضور پرشور زائران در شهر مدینه منوره برگزار شد و طنین نوای مناجات زائران ایرانی، شهر پیامبر را فرا گرفت.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ مراسم دعای کمیل به همت بعثه مقام معظم رهبری در سالن همایش های هتل موفنبیک شهر مدینه برگزار شد و در آن، صدها تن از زائران ایرانی شرکت کردند.
براساس این گزارش، جمعیت زائران چنان با شوق و اشتیاق در این مراسم شرکت کرده بودند که شماری از زائران به دلیل کمبود جا نتوانستند در سالن حضور یابند.
این مراسم، با قرائت قرآن کریم توسط سیدهادی جلالی جم، از قاریان ممتاز ایرانی آغاز شد و در ادامه، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، فقیه و استاد حوزه و دانشگاه به موضوع دعاشناسی پرداخت و جایگاه دعا را در آیات قرآن تبیین کرد.
حسین محمدرضایی، از مجریان شبکه قرآن نیز در این مراسم اشعاری را درباره مدینه و ائمه هدی(ع) خواند و «حاج علی فراهانی» از مداحان اهل بیت(ع) با نوایی گرم و قرائت دعای کمیل، شرکت کنندگان را به فیض رساند.
همراه زائران، شماری از مسئولان بعثه مقام رهبری و سازمان حج و زیارت، روحانیون، مدیران و مسئولان کاروان ها در این مراسم حضور داشتند.
آیت الله علیدوست در این مراسم، دعای کمیل را میراثی جهانی و انسانی خواند و آن را به دلیل برانگیختن حس خوف و رجا در انسان، با جریان عمره و حج بسیار شبیه دانست.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دعای کمیل از زبان اسلام و امیرالمومنین، علی(ع) است اما فقط برای مسلمانان نیست بلکه برای همه انسان هاست. هر کسی با هر دین و مذهبی می تواند دعای کمیل را بخواند و از آن لذت ببرد زیرا یک دعای جهانی و همیشه زنده است.
آیت الله علیدوست گفت: یکی از مسائلی که می تواند موجب تقویت ارتباط انقلاب اسلامی با دنیای بشریت شود، دعاهایی نظیر دعای کمیل و صحیفه سجادیه است و همه باید تلاش کنیم از این ظرفیت بخوبی بهره ببریم.
وی همچنین به توضیح دسته بندی انسانها در قرآن از نظر ارتباط با خدا پرداخت و تصریح کرد: همه افراد در هر حالی به دعا و عبادت خداوند نیاز دارند. با شناخت خدا و مبدأ و معاد است که همه هستی و زندگی افراد و جوامع، معنادار می شود.
پس از این سخنان و شعرخوانی، زائران ایرانی مدینه منوره، دعای کمیل را در فضایی روحانی و پرشور در هتل همجوار مسجدالنبی قرائت کردند.

انتهای پیام

captcha