این نامه را بخوانید تا سلام گرم امام رضا(ع) به شما برسد
کد خبر: 3826520
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۱

این نامه را بخوانید تا سلام گرم امام رضا(ع) به شما برسد

گروه جامعه ــ امام رضا(ع) نامه‌ای را به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نوشته‌اند و در آن تمام دوستداران خود را خطاب کرده‌اند؛ نامه‌ای خواندنی که با سلام گرم امام رئوف به تمام شیعیانشان آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ امام رضا(ع) در نامه‌ای به حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن اینکه از وی می‌خواهد سلام گرم ایشان را به دوستدارانشان برساند، پیامی کوتاه اما مهم خطاب به دوستداران خود مطرح و از بروز جدال و درگیری بین شیعیان خود ابراز نگرانی می‌کنند.

برای آشنا شدن با دل‌نگرانی‌‌های امام رضا(ع) درباره شیعیان خود و دریافت سلام گرم ایشان متن نامه امام رضا(ع) را بخوانید:

«به نام خداوند بخشنده بخشایشگر
ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دل‌های خویش برای شیطان راهی نگشایند و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی‌فایده فراخوان و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیا اوست. دوستان ما نباید فرصت‌های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب این گونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند، از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز این گونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد، اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد. جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود، اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی‌بهره خواهند بود و من از این لغزش‌ها به خدا پناه می‌برم».

انتهای پیام

captcha