برگزاری کمیسیون ویژه اشتغال و حق پرستاری برای ۴۶۲ جانباز کردستانی
کد خبر: 3826532
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

برگزاری کمیسیون ویژه اشتغال و حق پرستاری برای ۴۶۲ جانباز کردستانی

گروه اجتماعی ــ معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از برگزاری کمیسیون ویژه اشتغال و حق پرستاری برای ۴۶۲ نفر از جانبازان کردستانی با حضور متخصصان کشوری خبر داد.

محمد احمدی، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: به استناد ماده ۲۶ قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران کمیسیون برقراری حق پرستاری برای جانبازان قطع عضو اندام های فوقانی و تحتانی در در دوران دفاع مقدس مجروح شده‌اند، برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون برقراری حق پرستاری جانباران طی دو روز گذشته 20 و 21 تیرماه در استان افزود: در این کمیسیون 305 جانباز کردستانی تحت معاینه قرار گرفتند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اعلام کرد: این جانبازان توسط تیم اعزامی از مرکز شامل متخصصانی در بخش‌های جراحی مغز و اعصاب، ارتوپد، جراح عمومی و اعصاب و روان به صورت حضوری شدند.

وی بیان کرد: این جانبازان جهت تأیید حق پرستاری و نگهداری آنان معاینه شدند که بعد از تأیید و صدور احکام برای آن‌ها از سوی این کمیسیون هزینه حق پرستارس برای جانبازان برقرار خواهد شد.

احمدی از پرداخت حقوق وظیفه به جانبازان غیر از كار افتاده كلی و حقوق حالت اشتغال به جانبازان از كار افتاده كلی خبر داد و گفت: در این راستا کمیسیون حالت اشتغال و از کارافتادگی برای 157 نفر از جانبازان استان طی این دو روز یادشده برگزار شد.

وی در پایان یادآور شد: به جانبارانی که در این کمیسیون تایید شوند، حق اشتغال و از کار افتادگی تعلق می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha