کاهش تعداد فرزند؛ ثمره تغییر سبک زندگی
کد خبر: 3826555
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

کاهش تعداد فرزند؛ ثمره تغییر سبک زندگی

گروه اجتماعی ــ مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: علاوه بر سطح تحصیلات مادران، شهرنشینی، اشتغال و تغییر سبک زندگی نیز از عوامل دخیل در کاهش تعداد فرزند محسوب می‌شود.

کاهش تعداد فرزند؛ ثمره تغییر سبک زندگی

مریم پورآدینه، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: از منظر رفتارشناسی بخش قابل توجهی از قشر تحصیل کرده تمایلی به بیش از یک فرزند ندارند و تغییر سبک زندگی و رفاه از عوامل مهم دخیل در این امر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده تمایل یک سوم جامعه به تک فرزندی است، ادامه داد: یکی از اثرات مهم و نامطلوب تک فرزندی، به هم خوردن توازن و تعادل نسل است.

وی خاطرنشان کرد: سهم مادران تحصیل کرده از جمعیت در آینده بسیار کمتر از مادران کم تحصیلات است.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار سرشماری در سال 90، نرخ باروری کلی به 1.8 رسیده است، افزود: برای پیشگیری از منفی شدن نرخ جمعیت، با تمهیدات مختلف در کمترین فاصله زمانی این نرخ تا حداقل 2.1 افزایش یابد.

پورآدینه بیان کرد: با توجه به پیام مقام معظم رهبری در زمینه ریشه یابی علل گرایش به کاهش جمعیت، با برنامه ریزی در راستای بهبود آن می‌توان نقش مهمی را در جبران این کاهش آمار ایفا کرد.
انتهای پیام

captcha