بی‌توجهی رسانه‌های استان به برگزاری مسابقات قرآن خوزستان
کد خبر: 3826565
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

بی‌توجهی رسانه‌های استان به برگزاری مسابقات قرآن خوزستان

گروه اجتماعی ــ خوزستان در هفته گذشته پایان هفته قرآنی را پشت سر گذاشت و بزرگترین و مهم‌ترین رویداد قرآنی استان با حضور نزدیک به ۴۰۰ شرکت‌کننده در کلانشهر اهواز برگزار شد، اما این رویداد بازتاب رسانه‌ای در خبرگزاری‌های رسمی و حرفه‌ای استان نداشته است.

بی‌توجهی رسانه‌های استان به برگزاری مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از خوزستان، مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن خوزستان در روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه در اهواز برگزار شد.

استان خوزستان دارای رسانه‌های قوی و پویایی است که قدرت اطلاع‌رسانی آن‌ها در بحران‌ها و وقایع مهم استانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. رسانه‌های خوزستان در رویدادهای مهمی چون سفرهای وزیران و هیئت دولت، راهپیمایی اربعین حسینی، اعیاد مذهبی، تشییع شهدای مدافع حرم و دوران دفاع مقدس، رخدادهای آموزشی و علمی، ورزشی، حوادث، بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و... با قلم و دوربینشان، بسیار خوب عمل می‌کنند. گزارش‌های مردمی از مشکلات شهری مثل آب شرب، آسفالت خیابان‌ها، قطعی برق و... همواره جایگاهی ویژه در صفحات خبرگزاری‌های رسمی استان دارند.

دغدغه‌ رسانه‌ای‌های استان همیشه مشکلات مردم بوده و با همه تلاش برای برطرف کردن آن‌ها، آنچه در توان دارند به کار می‌بندند. در پایان هفته گذشته مسابقات قرآن استان خوزستان با حضور نزدیک به 400 شرکت‌کننده در مرکز استان برگزار شد، انتظار می‌رفت با توجه به آنکه همه خبرگزاری‌ها دارای سرویس فرهنگی هستند و اخبار قرآن و معارف در آن پیگیری و منعکس می‌شود، بزرگترین رویداد قرآنی استان هم مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد؛ توقع این نیست که رسانه‌ها به‌صورت تخصصی به این رویداد بپردازند اما حداقل انتشار خبر برگزاری آن حق قرآن کریم از اخبار ریز و درشتی است که هر روز منعکس می‌شود.

مسابقات قرآن استان خوزستان از طریق فضای مجازی مشترک خبرنگاران استان، به‌صورت رسمی اطلاع‌رسانی شد و تقریباً همه می‌دانستند که قرار است، خوزستان پایان هفته قرآنی داشته باشد. پایان هفته‌ای که استان شاهد ورود پیکرهای 44 شهید دوران دفاع مقدس از مرز بین‌المللی شلمچه و حضور خدام حرم مطهر رضوی بود و به‌صورت گسترده اخبار آن در همه رسانه‌های استان بازتاب داده شد اما دریغ از یک خبر درباره مسابقات قرآن در خبرگزاری‌های رسمی خوزستان!

دلیل بی‌توجهی رسانه‌های استان خوزستان به مهم‌ترین رویداد قرآنی استان خوزستان نامعلوم است اما با توجه به اینکه نمایندگان خوزستان همواره در مسابقات کشوری و میادین بین‌المللی درخشیده‌اند، انتظار می‌رود عملکردشان در رسانه‌ها انعکاس داشته باشد. 

انتهای پیام 

captcha