حمایت 35 کشور از مسلمان‌ستیزی چین
کد خبر: 3826593
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

حمایت 35 کشور از مسلمان‌ستیزی چین

گروه بین‌الملل ـ 35 کشور جهان از جمله برخی کشورهای عربی از سیاست‌های چین علیه مسلمانان اویغور به بهانه مبارزه با تندروی و تروریسم حمایت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»؛ شماری از کشورهای جهان از جمله روسیه، بلاروس، کره شمالی، ونزوئلا، کوبا، میانمار، پاکستان و فیلیپین و تعدادی از کشورهای عربی از جمله سوریه، عمان، کویت، قطر، امارات و بحرین با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد از سیاست‌های چین علیه مسلمانان اویغور در منطقه «سین کیانگ»  این کشور حمایت کردند.

کشورهای امضاکننده این نامه اعلام کردند که چین در راستای مبارزه با تروریسم و نابودی تندروی، سلسله اقداماتی را در منطقه سین کیانگ اتخاذ کرده که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی مراکز آموزشی اشاره کرد.

در این نامه، که سفیران برخی کشورهای آفریقایی نیز آن را امضا کرده‌اند، اقدامات چین در سین کیانگ در راستای حمایت از حقوق بشر برای افرادی از نژادهای مختلف معرفی شده است.

این نامه در حالی برای دبیرکل سازمان ملل ارسال شده که پیش از این نهادهای بین‌المللی چین را به بازداشت یک میلیون مسلمان ایغوری در منطقه سین کیانگ متهم کرده بودند.

انتهای پیام

captcha