تدوین ۸ لایحه حمایت از حقوق زنان و خانواده/ عدالت جنسیتی در اولویت کار‌ها قرار دارد
کد خبر: 3826634
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
ابتکار خبر داد:

تدوین ۸ لایحه حمایت از حقوق زنان و خانواده/ عدالت جنسیتی در اولویت کار‌ها قرار دارد

گروه اجتماعی ــ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۸ لایحه در قالب طرح حمایت از حقوق زنان و خانواده در سطح کشور تدوین شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی «بررسی چالش‌های حقوق زنان در قوانین داخلی و فقه شافعی» که امروز، 22 تیرماه در اداره بهزیستی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای مشارکت اجتماعی زنان و مقوله عدالت جنسیتی در اولویت کار‌های ما قرار دارد.

وی با اشاره به طرح حمایت از حقوق زنان افزود: هم‌اکنون هشت لایحه برای رفع مشکلات حقوقی زنان تدوین شده که در حال تبدیل شدن به قانون هستند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین طرح حمایت از زنان در قالب رعایت حقوق و خشونت علیه زنان را مدنظر دانست و بیان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان کُردستان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در حال تشکیل ستاد ملی «زن و خانواده» با حضور رئیس‌جمهور هستیم، بیان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده برای همه استان‌های کشور با توجه به شرایط هر استان تدوین می‌شود که کُردستان یکی از استان‌هایی است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آن تدوین شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه باید برای تغییر رویه‌های نادرست در جامعه درباره حقوق زنان و خانواده تلاش کنیم، یادآور شد: از تمام ظرفیت‌ها برای رفع دغدغه زنان و خانواده به ویژه در مناطق اهل سنت استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام

captcha