اثرات پوشش مناسب‌ بانوان بر امنیت جامعه
کد خبر: 3826698
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
مسئول مجمع حامیان مؤسسه ثقلین یزد تشریح کرد:

اثرات پوشش مناسب‌ بانوان بر امنیت جامعه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤلف کتاب «علوم نوین در اسلام» گفت: هر چه زنان در جامعه با پوشش مناسب‌تری حاضر شوند، آرامش روحی و جسمی مردان نیز بیشتر خواهد شد، از این‌رو حفظ عفاف و حجاب زنان، به نفع مردان نیز است.

محمدداود نصیری‌الحسینی، مؤلف کتاب «علوم نوین در اسلام» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره تأثیرات حجاب بانوان در جامعه، با اشاره به آیه‌59 سوره احزاب، اظهار کرد: خداوند در این آیه در خصوص حجاب می‌فرماید «ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند، بگو چادرهایشان را بر خود فرو پوشند تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد. این پوشش به اینکه به عفت و پاکدامنی شناخته شوند، نزدیک‌تر است و در نتیجه از سوی اهل فسق و فجور مورد آزار قرار نخواهند گرفت».
مسئول مجمع حامیان مؤسسه ثقلین یزد با اشاره به اینکه حجاب باعث آرامش روانی زنان است، گفت: مطالعه سه دانشمند دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ایالتی آریزونا آمریکا که در سال 2017 در نشریه Social Work & Society منتشر شد، نشان داد که حجاب نه تنها عامل افسردگی برای زنان نیست، بلکه یک عامل حفاظت کننده برابر این بیماری نیز هست.
مؤلف کتاب «علوم نوین در اسلام» که موضوع آن بررسی احکام دین اسلام از دید علوم پزشکی و بیولوژی است، بیان کرد: نتایج مقاله دو دانشمند دانشگاه اورگان آمریکا نشان می‌دهد دختران و زنان جوانی که عکس‌های عریان یا آشکار در رسانه‌های فضای مجازی مانند فیس بوک به اشتراک می‌گذارند، از نگاه زنان هم سال خود برای انجام وظایف، صلاحیت کمتری دارند و از نظر جسمی و اجتماعی هم کمتر جذاب هستند.
وی تأکید کرد: امروزه ثابت شده كه افكار مثبت و منفی، حتی بر روی آرایش فضایی مولكول‌های آب نیز تأثیر دارند و شكل مولكول آب را گاه به زیبایی و گاه به زشتی، تغییر می‌دهند. حال همین نكته برای انسان نیز كاربردی است، زیرا انسان هزاران برابر از مولكول‌های آب هوشمندتر و حساس‌تر هستند و حدود 70 درصد از بدنش نیز از آب تشكیل شده است. لذا زنان و دخترانی كه معتقد به حجاب و پوشش نیستند و می‌خواهند با هر لباسی در جامعه حضور پیدا كنند، قطعاً با رفت و آمد در اجتماع توجه‌ هر مردی را به خود جلب می‌كنند.
نصیری‌الحسینی بیان کرد: اگر هر مردی، خیال یا افكار شومی را با دیدن آن زن در ذهن خود بگذراند، قطعاً این افكار منفی خواسته یا ناخواسته بر روی زن تأثیر گذاشته و می‌تواند آرامش یك زن را در طول شبانه روز مختل کند.
وی اضافه کرد: حقیقتی دیگر كه در رابطه با حجاب و پوشش وجود دارد، آن است كه هر چه زنان در جامعه با پوشش مناسب‌تری حاضر شوند، آرامش روحی و جسمی مردان نیز بیشتر خواهد شد، به‌ هر حال در جامعه جوانانی هستند كه به علت نداشتن شرایط لازم، قادر به ازدواج به موقع نیستند. لذا با دیدن زنانی با پوشش نامناسب، تحریك شده و قطعا آرامش فكری‌شان مختل می‌شود. از این‌رو حفظ عفاف و حجاب زنان، به نفع مردان نیز است.
نصیری‌الحسینی افزود: امروزه در كشورهای غربی و غیراسلامی پوشش زن معنایی نداشته و بانوان با شعار آزادی حقوق زنان با هر نوع لباسی قادر به حضور در اجتماع هستند. این برهنگی، سبب افزایش باورنكردنی آمار خشونت و تجاوز جنسی در این كشورها شده است. به طوری که هر 98 ثانیه یک آمریکایی مورد حمله جنسی قرار می‌گیرد. همچنین از هر شش زن در آمریکا، یک نفر در عمر خود در معرض تجاوز یا اقدام به تجاوز قرار گرفته است.
این محقق که در کارنامه خود تألیف پنج عنوان کتاب را دارد، گفت: پروردگار متعال به زنان، زیبایی وصف ناشدنی عطا فرموده، به‌طوری‌كه جلوه‌ كوچكی از جمال خویش را در خلقت زنان به نمایش گذاشته است. زیبایی كه توجه هر مردی را به خود جلب می‌کند. لذا خداوند به زنان دستور داده برای حفظ امنیت و آرامش خویش از شر مردان هوسران، زیبایی خود را فقط در كانون خانواده و در برابر همسر خود به نمایش بگذارند، نه در محیط اجتماع كه زمینه هر فساد را پایه‌گذاری می‌کند.
یادآور می‌شود، کتاب «علوم نوین در اسلام» تألیف محمدداود نصیری‌الحسینی و حسین قادری است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این کتاب و مشاهده منابع با فلسفه علمی سایر احکام دین اسلام نیز آشنا شوند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ملایی
|
Germany
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۷:۳۵
0
0
تشکر از استاد نصیری الحسینی
captcha