محفل قرآنی ویژه کارکنان مرکز آموزش شهید اسدی ارتش برگزار شد
کد خبر: 3826720
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

محفل قرآنی ویژه کارکنان مرکز آموزش شهید اسدی ارتش برگزار شد

گروه جلسات و محافل ــ محفل انس با قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش شهید اسدی فرماندهی دژبان کل ارتش برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، محفل انس با قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش شهید اسدی ارتش با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و همچنین آشنایی جوانان سرباز با سیره و تفکر الهی و انقلابی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید عهد با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حرم مطهر ایشان برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نصرت‌الله هاتفی، مسئول حوزه علمیه سجادیه گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، تشکیل جامعه قرآنی، برگزاری محافل با شکوه انس با قرآن و تربیت جوانان قرآنی است که به عنوان دستاوردی عظیم و نتیجه رهنمودهای امام راحل(ره) است.
وی خطاب به جوانان بیان کرد: قرآن نوری از انوار هدایت است که شما جوانان برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی و بهره‌مندی از الطاف خداوند باید به این کتاب الهی تمسک بجویید.
هاتفی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های امام راحل، داشتن روحی الهی است، افزود: اگر جسم انسان تابع روحش شود، انسان الهی می‌شود و افق دیدش فقط دنیا نخواهد بود و چیزی جز رضایت خداوند برایش ارزشی نخواهد داشت که این موضوع بارزترین ویژگی حضرت امام خمینی(ره) بود.
وی گفت: امام(ره) در راه به ثمر نشستن و تداوم انقلاب اسلامی، زحمات فراوانی کشید. ایشان اسلحه‌ای به دست نداشت و قدرت مالی خاصی نداشت، اما چون هدفش جز رضای خدا نبود، خداوند ایشان را یاری فرمودند «چرا که هرکس با خدا باشد، خدا نیز با او خواهد بود».
همچنین در خبر دیگری از ارتش آمده است؛ طرح فرهنگی «حلقه‌های محبت و معرفت» با هدف ارتقای معنویت، بصیرت دینی و انقلابی کارکنان وظیفه و خوشایندسازی محیط سربازی با مشارکت سامانه‌ فرماندهی و عقیدتی ـ سیاسی یکی از برنامه‌های موفق و اثربخش در حوزه کارکنان وظیفه بوده که به همت اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش در یگان‌های تابعه این ستاد از سال گذشته تا کنون در حال اجرا است.
در این طرح، سربازان در حلقه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره گردهم می‌آیند و روحانیون شاغل در عقیدتی ـ سیاسی یگان‌ها با حضور در جمع آنان، ضمن آشنایی با روحیات و شنیدن مسائل و مشکلات این عزیزان، به شبهات و پرسش‌های کارکنان وظیفه پاسخ می‌دهند.
دیدارهای چهره به چهره و دو نفره از برنامه‌های مستمر روحانیون اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش است و در سال جاری برنامه حلقه‌های محبت و معرفت در کلیه یگان‌های ستاد ارتش به صورت منظم و مستمر برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha