قابل دسترس کردن بخشی از اطلاعات درآمدی آستان امامزادگان(ع) برای مردم
کد خبر: 3826825
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
عادل خبر داد:

قابل دسترس کردن بخشی از اطلاعات درآمدی آستان امامزادگان(ع) برای مردم

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی دومین سامانه موقوفات و قابل دسترس کردن بخشی از اطلاعات درآمدی آستان امامزادگان(ع) خبر داد.

راه‌اندازی سامانه دوم اطلاعات و مدیریت اوقاف/ قابل دسترس کردن بخشی از اطلاعات درآمدی آستان امامزادگان(ع)حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به وجود سامانه جامع اطلاعات و مدیریت اوقاف از راه‌اندازی دومین سامانه و قابل دسترس کردن برای هیئت امنای آستان امامزادگان(ع) خبر داد و تصریح کرد: سامانه جامع مدیریت سازمان اوقاف به صورت اینترانت فعالیت می‌کرد؛ در برنامه‌های ویژه سازمان راه‌اندازی دومین سامانه در دست اقدام است و بنا داریم این سامانه طی شش ماهه نخست سال ۹۸ راه‌اندازی شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سامانه دوم اوقاف تحقیقی و در سراسر کشور قابل دسترس است؛ مقرر شده است دسترسی به این سامانه برای اعضای هیئت امنا‌ی آستان امامزادگان فراهم شود، به این صورت برای یک نفر از اعضای هیئت امنای امامزادگان حساب کاربری تعریف می‌شود تا عملیات مالی توسط وی در همان بقعه انجام شود.

وی یادآور شد: در گذشته ۲۰ درصد از درآمد آستان امامزادگان برای فعالیت‌های فرهنگی در استان استفاده می‌شد اما در شیوه جدید مدیریت پنج درصد از این 20 درصد در اختیار خود آستان قرار می‌گیرد. این اقدام جدید در آستان امامزادگان به این دلیل انجام می‌شود که در پایان هر سال بتوانیم رقم روشنی از درآمد را ثبت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که مردم عادی و رسانه‌ها چگونه می‌توانند نسبت به میزان درآمد آستان امامزادگان آگاهی پیدا کنند، گفت: شاید نتوان دسترسی به این سامانه را برای عموم مردم مهیا کرد، اما می‌توان از طریق نصب بنر در هر آستان میزان درآمد و هزینه‌های جاری و خاص را برای شهروندان بازگو کرد.

حجت‌الاسلام عادل افزود: در سامانه دوم به دنبال این هستیم که بخش‌هایی از این اطلاعات به صورت عمومی قابل دسترس باشد. در حال حاضر اطلاعات عمومی امامزادگان در سامانه فعلی اوقاف وجود دارد و مشغول کار کارشناسی هستیم تا بخشی از اطلاعات مانند هزینه‌ها و نذورات را عمومی کنیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در حال حاضر از عموم مردم برای برنامه‌های آیینی و غبارروبی دعوت می‌شود و رسانه‌ها نیز بر جمع‌آوری نذورات نظارت می‌کنند.

وی در رابطه با نحوه هزینه‌کرد درآمد آستان امامزادگان نیز گفت: قانون موارد هزینه کرد نذورات و درآمد موقوفه‌ها را شامل، خیرات در محل، نشر معارف در محل، عمران و آبادانی در امامزاده و کمک به حوزه‌های علمیه اعلام کرده است.

انتهای پیام

captcha