مسابقات سراسری قرآن کرمان در سیرجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3826862
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

مسابقات سراسری قرآن کرمان در سیرجان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان طی روز‌های ۲۵ و ۲۶ تیر‌ماه در سیرجان خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار یعقوبی، مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان گفت: مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان کرمان با همکاری مسئولان شهرستان سیرجان و شرکت گل‌گهر طی روزهای۲۵ و ۲۶ تیرماه در شهرستان سیرجان برگزار می‌شود.
وی درباره نحوه برگزاری این مسابقات افزود: این دوره از مسابقات با حضور ۳۵۵ نفر برتر مسابقات شهرستانی در ۸ رشته آوایی برگزار می‌شود و کار داوری این رقابت‌ها توسط گروه ترکیبی از داوران برجسته استانی و کشوری انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: از نفرات اول تا سوم هر رشته در مراسم اختتامیه این مسابقات تجلیل و نفرات اول هر رشته به‌عنوان نمایندگان استان کرمان به مسابقات مرحله کشوری که مهرماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.
وی همچنین به برگزاری رقابت‌های رشته‌های معارفی این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها در ۳ رشته قرآنی به‌صورت کتبی با حضور ۷۰ نفر در محل مهدیه حضرت امام خامنه‌ای اداره اوقاف شهرستان کرمان برگزار شد.
مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان تأکید کرد: سازمان اوقاف تنها مرجع رسمی برگزارکننده مسابقات قرآن کریم در کشور است که هر ساله مسابقات قرآن کریم در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری را برگزار می‌کند و در نهایت با برگزاری مسابقات بین‌المللی، ترویج فعالیت‌های قرآنی را در دستور برنامه‌های قرآنی خود دارد.
انتهای پیام

captcha