صوت/ اگر می‌خواهید اهل خیر باشید
کد خبر: 3826896
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

صوت/ اگر می‌خواهید اهل خیر باشید

گروه چندرسانه‌ای ــ هر که می‌خواهد آدم اهل خیر و برکت و تأثیرگذاری باشد، باید سعی کند سه سنت یا قانون را در زندگی خود باشد؛ این سنت‌ها، یکی سنتی است الهی، یکی سنتی از پیغمیر(ص) و دیگری سنتی از امامان است.

اگر می‌خواهید اهل خیر باشد+صوت

به گزارش ایکنا از خوزستان، مؤسسه فرهنگی ـ هنری فرهنگ عاشورا، به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بخشی از سخنرانی محمدرضا سنگری را با موضوع اهل خیر بودن در سخن امام رضا(ع) منتشر کرده است که در زیر می‌شنوید:

کد

هر که می‌خواهد آدم اهل خیر و برکت و تأثیرگذاری باشد، باید سعی کند سه سنت یا قانون را در زندگی خود باشد؛ این سنت‌ها، یکی سنتی است الهی، یکی سنتی از پیغمیر(ص) و دیگری سنتی از امامان است.

سنت الهی ستر اسرار دیگران. راز دیگران را فاش نکنید و اگر راز کسی را بر ملأ کردید، حیثیت و ارزش و شخصیت او در خطر خواهد افتاد. و شما می‌دانید بزرگترین سرمایه آدم آبرویش است. این سنتی است که باید از پرودگار داشته باشیم. سنت دوم سنتی از پیغمبر(ص) است که اگر کسی آن را داشته باشد، اهل خیر و برکت خواهد بود و آن «مداراة الناس» است؛ با مردم مدارا کردن، با مردم راه آمدن. مدارا با مردم سنت پیغمبر(ص) بوده است.

و سومی صبر بر سختی‌ها و دشواری‌ها در راه حق است که این سنت اولیاء و ائمه اطهار(ع) بوده است. شکیب داشته باشیم، زود از کوره درنرویم، با چهار مشکل عقب‌نشینی نکنیم. مواضع خود را از دست ندهیم و خدایی نخواسته به سمت قنوط و یأس کشیده نشویم، وقتی مشکلات از چند سو بر ما هجوم می‌آورند که شما می‌دانید عالی‌ترین شکل این درس را در سیره حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) می‌توانیم بیابیم که در توصیف ایشان در زیارت ناحیه هست:

 «عجبت من صبرک ملائکه السماء» فرشتگان آسمان از صبر اباعبدالله(ع) شگفت‌زده شده بودند و با بهت و شگفتی صحنه صبوری حسین(ع) را در عاشورا تماشا می‌کردند.

انتهای پیام

captcha