اعزام ۱۴۰۵ زائر از استان مرکزی به سرزمین وحی
کد خبر: 3826900
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

اعزام ۱۴۰۵ زائر از استان مرکزی به سرزمین وحی

گروه معارف ــ مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی از اعزام ۱۴۰۵ زائر بانو و آقا جهت انجام مناسک حج به سرزمین وحی خبر داد.

اعزام 1405 زائر از استان مرکزی به سرزمین وحی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، اولین کاروان اعزامی استان مرکزی به حج تمتع شامگاه روز 18 تیر‌ماه جهت انجام مناسک حج به عربستان اعزام شد.

وحید اسکندری، مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: اولین کاروان اعزامی به عربستان جهت به جای آوردن مناسک حج شامگاه سه‌شنبه، 18 تیر‌ماه به فرودگاه امام خمینی(ره) تهران اعزام شدند.

وی تعداد زائران اعزامی استان به عربستان را 1405 نفر اعلام و با بیان اینکه از این تعداد 698 نفر آقا و 707 نفر بانو هستند، تصریح کرد: زائران در قالب 10 کاروان شامل 7 کاروان از اراک، یک کاروان از ساوه، یک کاروان از خمین و یک کاروان به‌صورت مشترک از دلیجان و محلات به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی اظهار کرد: اعزام‌ها از 18 تیر آغاز و تا 10 مرداد سال جاری ادامه دارد، تاریخ برگشت اولین کاروان حجاج نیز 25 مرداد و آخرین کاروان 14 شهریور‌ماه است، همچنین کم‌سن‌ترین زائر، دختری متولد 1377 و مسن‌ترین زائر آقایی متولد 1311 است.

اسکندری اضافه کرد: روحانیان از سوی بعثه مقام معظم رهبری انتخاب شده و با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زائران به همراه کاروان به مکه مشرف می‌شوند. عوامل استان نیز ویژه پذیرایی زائران و ارائه دیگر خدمات در قالب دو مجموعه 15 نفره و 45 نفره اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

captcha