نگاهی به فعالیت‌های جامعه ایمانی مشعر چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3826903
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

نگاهی به فعالیت‌های جامعه ایمانی مشعر چهارمحال‌وبختیاری

گروه فرهنگی ــ دبیر جامعه ایمانی مشعر چهارمحال‌وبختیاری گفت: مجموعه فرهنگی جامعه ایمانی مشعر یکی از کارگروه‌های ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که از سال ۹۱ با رویکرد ناظر بر ارکان هیئات مذهبی از جمله مدیر، سخنران، مداح و قاری هیئت به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است.

فرزان اشراقی، دبیر جامعه ایمانی مشعر چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، گفت: مجموعه فرهنگی جامعه ایمانی مشعر یکی از کارگروه‌های ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که از سال 91 با رویکرد ناظر بر ارکان هیئات مذهبی از جمله مدیر، سخنران، مداح و قاری هیئت به صورت رسمی با دریافت مجوز از بنیاد فرهنگی «خاتم‌الاوصیا» فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه فرهنگی در واقع حلقه‌ای دوستانه از دوستداران اهل بیت(ع) است که با هدف همدلی و همسویی بیشتر هیئات مذهبی گردهم جمع شده‌اند، اظهار کرد: بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا‌ از سال 88 فعالیت فرهنگی خود را در همه استان‌های کشور آغاز کرد و در برخی استان‌ها که ظرفیت بالایی برای انجام این برنامه‌ها داشتند بنیادهای فرهنگی راه‌اندازی شد و فعالیت‌های خود را در قالب کارگروه‌های مختلف مرتبط با موضوع آغاز کردند. به طور مثال فعالیت‌های قرآنی در قالب کارگروه‌ فعالیت‌های قرآنی، عفاف و حجاب در قالب کارگروه عفاف و حجاب، فعالیت‌های مذهبی و هیئتی در قالب کارگروه جامعه ایمانی مشعر و ... در استان‌ها در حال برگزاری هستند.

اشراقی افزود: تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی و برپایی نشست‌های تخصصی با حضور مهمانان و اساتید بومی یا دعوت شده از استان‌های اصفهان، تهران و قم با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح مداحان و مسئولان هیئات استان و خروجی بهتر از مجالس عزاداری از جمله فعالیت‌های این مرکز فرهنگی است.

وی با بیان اینکه جلسات آموزشی غالباً یک روزه و شش الی هفت ساعته هستند، تصریح کرد: این جلسات به صورت متداول در طول سال برگزار می‌شود اما در ایام نزدیک به مناسبت‌های مذهبی بزرگ مانند محرم، ماه رمضان، اعیاد شعبانیه و ... جلسات هدفمندانه‌تر برپا و سرفصل‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

اشراقی با اشاره به اینکه آقایان مهدی سلحشور، میرزا محمدی، سید‌مهدی حسینی از جمله اساتیدی هستند که در جلسات اخیر از وجودشان استفاده شده است، بیان کرد: نشست‌های تخصصی با حضور حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد و سید‌رضا نریمانی، دوره آموزشی سلوک نوکری و ... نیز از جمله برنامه‌هایی است که علاوه بر شهرکرد در شهرستان‌های دیگر از جمله بن نیز برگزار شده است.

وی در ارتباط با محتوای تولید شده در جامعه ایمانی مشعر استان بیان کرد: در جامعه ایمانی مشعر استان قم که سازمان مرکزی مشعر است تیم‌های مشورتی برای تولید محتوای مقتل‌خوانی، سخنرانی و ... وجود دارد که دوستان ما با مشورت با این عزیزان مطالبی را در قالب کتاب آماده و آن‌ها را در بسته‌های فرهنگی با موضوعات آموزش ستایشگران اهل بیت(ع)، سخنرانی و ... در مناسبت‌های مختلف به دست ارکان هیئات می‌رسانند.

اشراقی در پایان گفت: محرم سال گذشته نیز کتاب‌ شعری از مجموع دو شاعر آئینی استان با نام‌های محمد کاظمی‌نیا و داود رحیمی به چاپ رسید که در اختیار مداحان قرار گرفت.

انتهای پیام

 

captcha