تنش ادامه‌دار دوحه و ریاض بر سر مسئله حج
کد خبر: 3826913
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

تنش ادامه‌دار دوحه و ریاض بر سر مسئله حج

گروه بین‌الملل ـ وزارت حج و عمره عربستان دیروز، 22 تیر، ادعا کرد که برای ورود زائران قطری به منظور شرکت در حج تلاش زیادی کرده است،‌ اما دولت قطر در این زمینه کارشکنی می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب‌نیوز؛ به دنبال جلسه مسئولان حج عربستان با یک هیئت قطری برای بحث درباره شرایط سفر زائران قطری به حج، وزارت حج عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت قطری بدون امضای توافقی در این زمینه، جلسه را ترک کرده است.

در این بیانیه آمده است که علی‌رغم این مسئله، عربستان از ورود زائران قطری استقبال می‌کند و آنها می‌توانند اقدامات مربوط به درخواست ویزای خود را هنگام ورود به عربستان تکمیل کنند.

مقامات قطری ادعاهای عربستان را رد کرده و می‌گویند که ریاض با ممانعت از ورود حجاج قطری به این کشور، در حال سیاسی‌ کردن مراسم حج است.

عربستان و متحدانش، امارات متحده عربی، بحرین و مصر، از دو سال پیش با متهم کردن دوحه به حمایت از گروه‌های تروریستی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و این کشور را هدف تحریم‌های زمینی، هوایی و دریایی قرار داده‌اند.

در پی این قطع روابط عربستان،‌ حضور زائران قطری در مراسم حج با مشکل مواجه شده،‌ به طوری که تعداد حجاج قطر از 1200 نفر تقریباً به صفر رسیده است.  

انتهای پیام

captcha