همدان؛ آغازگر جشنواره «شهروند برگزیده» در کشور
کد خبر: 3826972
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

همدان؛ آغازگر جشنواره «شهروند برگزیده» در کشور

گروه فرهنگی ــ رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه نخستین جشنواره «شهروند برگزیده» با ۱۰ سال وقفه در سال گذشته در همدان برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره سابقه جهانی دارد ضمن اینکه استان‌های دیگر نیز از ما الگوبرداری کرده و در حال برگزاری این جشنواره هستند.

همدان؛ آغازگر جشنواره «شهروند برگزیده» در کشورکامران گردان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در گفت‌وگو با ایکنااز همدان، سال گذشته بیش از 68 نفر از اقشار مختلف به‌عنوان شهروند نمونه انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه سال گذشته بسیاری از شهروندان نمونه از اقشار مختلف در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و دانش‌آموزی انتخاب شدند، ادامه داد: امسال 9 شاخصه برای انتخاب بهترین شهروند برگزیده توسط کمیته داوران انتخاب‌ شده است که از میان این شاخصه‌ها می‌توان به تلاش جهت توسعه فرهنگ مصرف بهینه انرژی، پرداخت به‌موقع عوارض متعلق به شهرداری، حضور در دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت شهری و انجام امور خیرخواهانه و انفاق در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد.
وی در رابطه با اینکه شهروند نمونه باید عامل وظایف شهروندی خود باشد، اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته حدود 80 درصد در اجرای این جشنواره موفق بوده‌ایم و امسال سعی داریم 20 درصد از کاستی‌ها و نواقص برگزاری این جشنواره را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره شهروند برگزیده با 10 سال وقفه در سال گذشته برگزار شد، اضافه کرد: برگزاری این جشنواره سابقه جهانی دارد ضمن اینکه استان‌های دیگر نیز از ما الگوبرداری کرده و در حال برگزاری این جشنواره هستند، استان‌هایی مانند تهران، شیراز، یزد و مشهد نیز این جشنواره را هر سال برگزار می‌کنند.
گردان تصریح کرد: شهروندانی که در امور شهرداری مشارکت داشته باشند در واقع می‌توان به‌عنوان یک شهروند نمونه آن‌ها را انتخاب کرد؛ چراکه هدف از برگزاری این جشنواره افزایش میزان مشارکت مردم در پیشروی به‌سوی شهر هوشمند است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت رسانه‌ها و صداوسیما در اجرای این جشنواره بیان کرد: خوشبختانه اصحاب رسانه و صداوسیما در این زمینه به‌خوبی ما را یاری کرده‌اند به‌طوری‌که برای تبلیغ این مراسم برنامه تلویزیونی با نام «شب‌های هگمتانه» از شبکه استانی به روی آنتن می‌رود.
گردان یادآور شد: اجرای این جشنواره چندین سال پیش از استان همدان کلید خورد و از این وضعیت خرسند هستیم که این کار فرهنگی فرهیخته توسط مردم دانا و فهیم استان همدان انجام‌شده است تا زمانی که شورای پنجم به وظایف خود عمل می‌کند جشنواره شهروند برگزیده هر ساله اجرا خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان گفت: خوشبختانه استقبال باشکوه مردم از این جشنواره نسبت به سال گذشته بسیار بالا بوده و کمیته داوران بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت‌نام شروع به بررسی پرونده‌های شرکت‌کنندگان می‌کند.
انتهای پیام

captcha