نخستین گروه زائران ایرانی احرام بستند
کد خبر: 3826976
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

نخستین گروه زائران ایرانی احرام بستند

گروه جامعه ــ نخستین گروه از زائران ایرانی پس از زیارت مرقد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع)، برای زیارت خانه خدا محرم و راهی مکه مکرمه شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ اولین گروه زائران ایرانی محرم و عازم مکه مکرمه شدند. این گروه از زائران که شمار آنان حدود دو هزار نفر بود، اعضای کاروان‌هایی از استان‌های یزد، زنجان، خوزستان و تهران بودند.

این افراد پس از به جای آوردن نماز جماعت مغرب، همراه با دیگر حاجیان کشورهای مختلف در مسجد شجره در نزدیکی مدینه، نماز عشا را نیز در همان محل به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، عضو بعثه مقام معظم رهبری و مسئول شورای استفتای مدینه منوره به جای آوردند.

آنان سپس مراسم تلبیه را برگزار کرده و با شعار «لبیک، اللهم لبیک» و در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

لازم به ذکر است: مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند. زائران ایرانی پس از محرم شدن و انجام مراسم ویژه در مسجد شجره، با 50 دستگاه اتوبوس راه مکه مکرمه را در پیش گرفتند تا پس از چهار ساعت وارد مسجدالحرام شوند.

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در رأس هیئتی در مسجد شجره حضور یافته بود تا از نزدیک بر روند انتقال حجاج و ارائه خدمات به آنان نظارت کند.

وی همچنین از محل ارائه بسته‌های غذایی به زائران مسجدالحرام در نزدیکی مدینه دیدن کرد و تا زمان ورود آخرین زائر محرم به محدوده حرم به مدت بیش از چهار ساعت در محل حاضر بود.

رشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج، از وضعیت ارائه خدمات و تسهیلات به زائران ایرانی ابراز رضایت کرد و گفت که همه امکانات در این مسیر تدارک دیده شده است.

وی افزود: هیچ مشکل و کمبودی در زمینه ارائه خدمات و حمل و نقل زائران وجود ندارد و عملیات حج زائران ایرانی به خوبی در حال انجام است.

یادآوری می‌شود: با انتقال نخستین گروه زائران از مدینه به مکه، از این پس هر روز حدود دو هزار زائر ایرانی پس از اقامتی شش روزه و زیارت شهر پیامبر(ص)، با لباس سفید احرام از مسجد شجره به سوی مسجدالحرام راهی می‌شوند.

حجاج ایرانی از فردا(دوشنبه) علاوه بر مدینه، از طریق فرودگاه جده نیز وارد عربستان شده و پس از پوشیدن لباس احرام از آنجا به طور مستقیم به مکه مکرمه خواهندرفت تا برای انجام مناسک حج آماده شوند.

امسال بیش از86  هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) ظرف سه هفته آینده وارد سرزمین وحی شوند و ورود حجاج ایرانی به خاک عربستان از 17 تیر آغاز شده است و تاکنون بیش از 12 هزار نفر وارد مدینه شده‌اند.

همچنین آخرین کاروان حزائران ایران، 17 شهریور سرزمین وحی را ترک خواهد کرد. امسال طولانی‌ترین مدت اقامت حجاج ایرانی در سرزمین وحی در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha