مددجویان البرزی از ظرفیت‌های مجموعه پیام بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 3827008
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

مددجویان البرزی از ظرفیت‌های مجموعه پیام بهره‌مند می‌شوند

گروه اجتماعی ــ جوانان و خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز از ظرفیت مشاغل نوین و استارت‌آپ‌ها با ایجاد کانون کسب و کار نوین در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام بهره‌مند می‌شوند.

مددجویان البرزی از ظرفیت‌های مجموعه پیام بهره‌مند می‌شوند

به گزارش ایکنا از البرز، در سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع)، تفاهم‌نامه‌ای با هدف بهره‌مندی محرومان از آموزش‌های مهارتی، کاریابی، مشاغل نوین، استارت آپ، جشن‌های گلریزان و طرح‌های نیکوکاری بین کمیته امداد امام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی پیام به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف همکاری و ایجاد فرصت اشتغال برای مددجویان تحت پوشش در استان و همکاری برای تاسیس مرکز نیکوکاری در فرودگاه و منقطه ویژه اقتصادی پیام است.

همکاری برای ترویج قرض‌الحسنه و تشویق صاحبان صنایع در منطقه یژه اقتصادی پیام، هم‌افزایی برای پرداخت های وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد و معرفی شده از سوی مجموعه پیام اصلی ترین محور این تفاهم‌نامه است.

همچنین بهره‌مندی جوانان و خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از ظرفیت مشاغل نوین و استارت‌آپی با ایجاد کانون کسب و کار نوین در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

شرکت خدمات هوایی پیام در سال ۱۳۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه ۱۳۸۲ هیات دولت، سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.

نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی پنج استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است.
انتهای پیام

captcha