بخش عمده نوسانات ارزی و تورم، ناشی از جنگ روانی آمریکا است
کد خبر: 3827031
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
سخنگوی دولت:

بخش عمده نوسانات ارزی و تورم، ناشی از جنگ روانی آمریکا است

گروه سیاسی ــ علی ربیعی درباره نوسانات بازار و شرایط اقتصادی کشور افزود: تحریم‌ها شرایطی را ایجاد کرده که بعضاً اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است، اما بیشتر نوسانات ارزی و تورم، ناشی از جنگ روانی آمریکا بوده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز، یکشنبه 23 تیرماه، در نشست خبری گفت که امروز علایم خوبی را در اقتصاد کشور می‌بینیم، تورم ماهیانه کاهش پیدا کرده و ثبات نسبی در بازار ارز بوجود آمده است. همه با هم باید به ایجاد فضای آرام و امنیت روانی داخلی کمک کنند تا ثبات در بازارها ایجاد شود. 

وی افزود: علاوه بر پایین‌آمدن نرخ تورم، نرخ رشد تولید صنعتی و کشاورزی ما در دو ماه اخیر بهبود پیدا کرده است. ۱۸ ماه سختی داشتیم ولی ۲۴ ماه رو به بهبودی را خواهیم داشت.

سخنگوی دولت اظهار کرد: تحریم‌های فعلی آمریکا علیه ایران با دوره‌های قبلی آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، ناامنی‌های روانی جامعه ما ناشی از جنگ روانی طرف مقابل بوده است. افرادی دائما شرایط ایران را رصد می‌کنند و آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا و اسرائیل گزارش می‌دهند‌.

ربیعی همچنین درباره نوسانات بازار و شرایط اقتصادی کشور افزود: تحریم‌ها شرایطی را ایجاد کرده که بعضاً اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است، اما بیشتر نوسانات ارزی و تورم، ناشی از جنگ روانی آمریکا بوده است.

علی ربیعی در ادامه اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در جلسه اصلاح ساختار بودجه مطرح شد اصلاح ساختار نظام مالیاتی و نظام اجتماعی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: در جلسه امروز هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی استانداردهای کالاهای پزشکی تصویب شد. این آیین‌نامه کمک می‌کند تا در تجهیزات پزشکی عدول نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: تقویت نقش نظارت بانک مرکزی بر عملکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه که خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد از دیگر مصوبات امروز هیئت دولت بود. همچنین اصلاحات در تقسیمات کشوری در استان‌های خوزستان، فارس، اردبیل و همدان امروز در جلسه هیئت دولت در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد : رسیدگی به سیل‌زدگان و مشکلات آنها از دیگر مواردی است که امروز در جلسه هیئت دولت در دستور کار قرار گرفت. دولت هر دو هفته یکبار مصوباتی در این زمینه دارد. امروز نیز در جلسه هیئت دولت ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای وزارت جهاد، صمت، سازمان بنادر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص دادیم.

سخنگوی دولت در ادامه تأکید کرد: یارانه آرد برای نان حذف نخواهد شد و امسال ۸ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی کردیم که بخشی از آن برای اقشار خاص و گروه‌های هدف مورد حمایت اختصاص می‌یابد. آخرین بار ۱۱ میلیون نفر مشمول دریافت سبد کالا شدند.

ادامه دارد...

captcha