چگونگی انجام فعالیت‌های درمانی در عربستان برای زوار حج
کد خبر: 3827174
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
بایسته‌های سلامت حج/15

چگونگی انجام فعالیت‌های درمانی در عربستان برای زوار حج

گروه سلامت ــ آشنایی با نحوه انجام امور درمانی در مراکز بیمارستانی عربستان برای زوار حج ضمن جلوگیری از اتلاف وقت، به آنان کمک می‌کند تا دچار سردرگمی نشوند و بهترین استفاده را از امکانات درمانی عربستان سعودی داشته باشند.

آشنایی با نحوه انجام کارهای درمانی در مراکز عربستان برای زوار حجبه گزارش ایکنا؛ برخی از امور درمانی زائران بیمار در عربستان علاوه بر مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت ایران، ممکن است در مراکز درمانی عربستان نیز انجام شود. لذا دانستن نکاتی در مورد انجام کار‌های درمانی در این بیمارستان‌ها ضروری است.

دارو در مراکز درمانی عربستان حداکثر برای دو یا سه روز تجویز می‌شود. همچنین فعالیت پزشکان و داروخانه‌های مراکز درمانگاهی عربستان فقط برای ایام حج تمتع برنامه‌ریزی شده است.
 
در صورت مراجعه به مراکز درمانی سعودی مسیر برگشت و نشانی دقیق کاروان خود را به همراه داشته باشید.

مصدومین تصادفات(حوادثی که مقصر دارد) باید با هماهنگی مرکز پزشکی مستقیماً به بیمارستان‌های عربستان اعزام شوند. در صورت بروز سانحه، سریعاً پزشک کاروان خود یا پلی‌کلینیک مرکز پزشکی حج را در جریان انتقال مصدوم به بیمارستان سعودی قرار دهید.

در رابطه با مسائل حقوقی در حوادث رانندگی و دادن رضایت‌نامه بدون حضور مترجم و مسئول ستاد حج، بحث و مذاکره نکنید. حتی اگر به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید، لازم است در رابطه با مسائل حقوقی با مسئولان مربوط در ستاد حج مشورت کنید.

با هماهنگی مدیر و پزشک کاروان می‌توانید در ساعتی معین و در روز‌های خاص نزدیکان بستری‌شده خود را در بیمارستان‌های عربستان ملاقات کنید.
 
اقدامات درمانی در بیمارستان‌های عربستان به عهده پزشکان همان بیمارستان‌هاست و پزشکان رابط مرکز پزشکی حج هیچ دخالتی ندارند و فقط وظیفه نظارتی و پیگیری خود را انجام می‌دهند.

در خصوص ترخیص بیمار خود از بیمارستان عربستان، وی را به محل کاروان منتقل کنید و فوراً به مددکاری مرکز پزشکی حج یا پزشکان رابط اطلاع دهید.
 
با توجه به این نکته که گاه تعداد آمبولانس‌های مرکز پزشکی حج جوابگوی نیاز نیستند، در موارد اورژانسی از آمبولانس‌های هلال احمر عربستان با شماره ۹۹۷ کمک بخواهید و در این خصوص نشانی دقیق را اعلام کنید و از نشانی‌های تقسیم‌بندی ستاد حج استفاده نکنید.
 
یادآوری می‌شود هنگام ترخیص بیمار از بیمارستان منتظر آمبولانس نمانید و از سایر خودرو‌ها استفاده کنید.
 
انتهای پیام
 
captcha