اعزام ۱۶ گروه جهادی دانشجویی به مناطق سیل‌زده همدان
کد خبر: 3827208
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

اعزام ۱۶ گروه جهادی دانشجویی به مناطق سیل‌زده همدان

گروه اجتماعی ــ مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان همدان از اعزام ۱۶ گروه جهادی از دانشجویان سراسر استان خبر داد و گفت: این گروه‌ها اقدام به ساخت ۱۵ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده و محروم استان خواهند کرد.

اعزام 16 گروه جهادی دانشجویی به مناطق سیل‌زده همدانمحمد عابدی، مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از اعزام 16 گروه جهادی از دانشجویان سراسر استان خبر داد و گفت: این گروه‌ها برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های سیل زده حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 15 واحد مسکونی 70 متری در مناطق سیل‌زده و محروم استان تا پایان شهریورماه ساخته خواهد شد، اظهار کرد: تمامی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این امر جهادی شرکت کنند.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان همدان اظهار کرد: تعداد بالغ بر 110 نفر از بانوان و آقایان در قالب 16 گروه جهادی که تعداد 50 نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا هستند، از 22 تیرماه تا پایان شهریورماه در شهرستان کبودرآهنگ منطقه گل‌تپه و بخش‌های محروم این شهرستان مشغول به فعالیت خواهند شد.

عابدی با تأکید بر اینکه شاخص‌ترین فعالیت انجام پروژه‌های عمرانی در مناطق آسیب‌دیده بر اثر سیل اخیر است، اضافه کرد: علاوه برفعالیت درحوزه فرهنگی، آموزشی وخدمت‌رسانی در حوزه سلامت، با توجه به درخواست مردم آسیب دیده، با مراجعه به بنیاد مسکن استان همدان اقدامات لازم برای ساخت 15 واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عمده فعالیت‌های فرهنگی در این اردو یادآور شد: آموزش قرآن، نماز و احکام؛ برگزاری مراسمات مذهبی، ادعیه و نماز جماعت؛ برگزاری یادواره شهدا؛ دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران؛ غبارروبی از مزار شهدا؛ اکران فیلم و مستند ارزشی؛ تجهیز مسجد، پایگاه، مدرسه و کتابخانه؛ اهدای بسته فرهنگی؛ برگزاری نمایشگاه؛ تشکیل گروه سرود؛ برگزاری جشن تکلیف؛ برگزاری نماز جماعت و ادعیه؛ برگزاری مسابقات ورزشی و ... در دوره انجام می‌شود.

عابدی با اشاره به فعالیت‌های حوزه آموزشی ابراز کرد: آموزش مهارت‌های فنی و هنری از قبیل صنایع و هنرهای دستی؛ کار با رایانه؛ کمک‌های اولیه؛ آموزش رباتیک مقدماتی همچنین کلاسهای کمک درسی و... در نظر گرفته شده است.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان همدان افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان گروه‌های جهادی خدماتی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی، پیشگیری از قبیل بهداشت فردی و خودمراقبتی و شناخت بیماری‌ها و ... وخدمات درمانی ویزیت رایگان پزشک عمومی، دندانپزشکی، بینایی و شنوایی سنجی، پزشک زنان ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: به لطف خدا، با کمک‌های نقدی و همت جوانان مؤمن و انقلابی توانستیم ۱۱۰ جلد از کتاب تأثیرگذار «سلام بر ابراهیم» را در پنج استان به جز همدان، مشهد، تبریز، اصفهان، قم و فارس، همزمان با روز دختر به دختران عزیز کشورمان اهدا شد تا ادامه دهنده زا این شهید باشیم و ان شاء‌الله که این پویش زمینه ساز هدایت و راهنمایی دختران عزیز این سرزمین شده باشد.
انتهای پیام

captcha