فعالیت ۷۶ کانون خادم‌یار رضوی در شاهرود
کد خبر: 3827284
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

فعالیت ۷۶ کانون خادم‌یار رضوی در شاهرود

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود بابیان اینکه در دفتر آستان قدس رضوی حدود ۱۵ نفر کار ستادی مجموعه را بر عهده‌ دارند، گفت: ۷۶ کانون خادم یار رضوی در شهر فعالیت دارند.

فعالیت 76 کانون خادم یار رضوی در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، مرتضی احمدیان، مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود، شب گذشته،  23 تیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث موقوفه علی بن موسی‌الرضا(ع) در شاهرود با بابیان اینکه هدف از تشکیل دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها کمک و حمایت از محرومان جامعه است، اذعان کرد: اشتغال‌زایی یکی از مأموریت‌های آستان قدس برای رفع محرومیت در مناطق محروم به شمار می‌رود که در این راستا ۴۰ طرح اشتغال‌زایی از مناطق مختلف و مردم تهیه به مشهد ارسال‌شده است تا در صورت تصویب تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود بابیان اینکه در این دفتر حدود ۱۵ نفر کار ستادی مجموعه را بر عهده‌ دارند، متذکر شد: ۷۶ کانون خادم یار رضوی در شهر فعالیت دارند که از این تعداد ۴۰ کانون خادم یاری محله‌ای و ۳۰ کانون خادم یاری تخصصی مشغول به ارائه خدمات لازم هستند که باید گفت عمده کار توسط حدود دو هزار ۵۰۰ نفر خادم یار انجام می‌شود.

احمدیان بابیان اینکه در دفتر آستان قدس رضوی شاهرود ۳۳ نوع خدمت عمومی و تخصصی به محرومان جامعه ارائه می‌شود، متذکر شد: بهداشت و درمان، زیارت اولی‌ها، اشتغال، بهداشت و درمان، کتاب و کتابخوانی، تعلیم تربیت، مباحث قرآنی، محصولات فرهنگی، علمی و پژوهشی، ورزشی و حمایت مالی خدمات تخصصی است که توسط کانون خادم یاران رضوی ارائه می‌شود.

به گفته وی؛ شش نوع خدمت عمومی شامل توزیع غذای نذری، سرکشی از سالمندان و تعمیر و نگهداری واحدهای مسکونی نیازمندان و ایاب ذهاب محرومان نیز در سطح کانون‌های محلی و مساجد با شناسایی نیازمندان محل به آن‌ها ارائه می‌شود.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود بابیان اینکه یکی از خدمات این دفتر اعزام زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس است، متذکر شد: افراد آرزومند که به دلیل محرومیت موفق به زیارت بارگاه علی بن موسی‌الرضا (ع) شدند شناسایی و به‌صورت رایگان به مشهد اعزام می‌شود که این آمار طی دو سال تأسیس این دفتر اعزام یک هزار و ۳۵۰ نفر شاهرودی را در بردارد.

احمدیان توزیع هفت هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی، ۱۶۵ هزار پرس غذا بین محرومان توسط کانون‌ها، اسکان ۴۰ هزار زائر و بهره‌مندی ۱۰۰ هزار نفر از ایستگاه‌های صلواتی را ازجمله خدمات دفتر استان قدس رضوی در شاهرود طی دو سال گذشته برشمرد و افزود: همه این خدمات توسط دو هزار متخصص و کمک داوطلبانه مردم در کانون‌های خادم یاری رضوی سطح شهرستان اجرایی شدند.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود بابیان اینکه وقف سنت صدقه جاریه است، اذعان کرد: منابع مالی این دفتر از سه منبع خود آستان قدس با خدمات معنوی، دوم خادم یاران و سوم وقف و نذر ایجاد می‌شود که طی دو سال گذشته در شاهرود دو هزار و ۵۰۰ نذر نقدی و غیر نقدی انجام شد که این می‌تواند مهم‌ترین منابع حمایتی باشد که بتوان از محل درامد موقوفات برای خدمت به محرومان جامعه استفاده کرد.

وی متذکر شد: طی دو سال گذشته بالغ‌بر یک‌هزار نفر از محرومان شاهرود به پزشکان شهر برای معالجه معرفی شدند که به دلیل عدم امکانات لازم برای درمان بیماران صعب‌العلاج و سرطانی حدود ۱۰ الی ۱۵ بیمار سخت برای درمان به‌صورت رایگان به سمنان و مشهد اعزام شدند.

انتهای پیام

 

captcha