ترویج سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین اولویت بیانیه گام دوم انقلاب است
کد خبر: 3827285
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

ترویج سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین اولویت بیانیه گام دوم انقلاب است

گروه معارف ــ استاد تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به رسالت همگانی در راستای اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ترویج و تعمیق سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین اولویت این بیانیه است.

ترویج سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین اولویت بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام سید‌مصطفی رضایی‌طلب، استاد مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان، روز گذشته، 23 تیرماه در نشست پژوهشی با موضوع سبک زندگی اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا‌(س) آشخانه برگزار شد، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در راستای توجه به آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف جامعه پرداخت.
وی ادامه داد: در طول تاریخ افراد زیادی فدای انقلاب شدند همانند شهید چمران، شهید بابایی و بسیاری از دانشمندان دیگر که ثمره این مجاهدت‌ها این شده که اکنون ایران اسلامی در رتبه شانزدهم علمی جهان قرار دارد و در برخی رشته‌ها رتبه اول را دارد، ازاین‌رو باید همواره به جلو حرکت کنیم.
رضایی‌طلب با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر اینکه «باید در این مسیر، گفتمان‌سازی شود و روی موضوعات مهم کار شود و اولویت‌ها را باید پیدا کنیم»، افزود: اولویت در بیانیه گام دوم سبک زندگی اسلامی است، زیرا اگر سبک زندگی جامعه ما درست شود مباحث اقتصادی، اجتماعی، اختلافات خانوادگی حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه سبک زندگی مجموعه‌ای از ارزش‌ها، شیوه‌های رفتار و حالت‌ها و سلیقه‌هاست، بیان کرد: سبک زندگی افراد شخصی نیست که بخواهند سلیقه‌ای عمل کنند بلکه با اجتماع و بخش‌های مختلف آن در ارتباط است.
رضایی‌طلب عنوان کرد: سبک زندگی فرد متشکل از دو بخش مهارت‌ها و سبک‌ها است که مهارت‌ها شامل مدیریت زمان، محبت، دوست داشتن، تصمیم‌گیری، همسرگزینی، تحلیل سیاسی اجتماعی است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر سبک‌ها شامل تغذیه، موسیقی، مطالعه، سینما، آرایش، آیین عبادی است که در این راستا مواردی چون شبکه‌های ماهواره‌ای می‌تواند سبک‌های زندگی افراد را دستخوش تغییر کند.
رضایی‌طلب با بیان اینکه در این زمینه سبک زندگی اسلامی بخش اساسی پیشرفت است، اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبری نخستین بار موضوع سبک زندگی اسلامی را در خراسان‌شمالی مطرح فرمودند این موضوع باید در این استان به‌صورت ویژه پیگیری شود.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع پرشور مردم خراسان‌شمالی در مهرماه سال 91، افزود: رهبری در این دیدار سبک زندگی را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی دانست.
رضایی طلب عنوان کرد: رهبری با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای پرداختن به این مفهوم مهم، بر آسیب‌شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره‌جویی در این زمینه تأکید کردند.
وی خاطرنشان کرد: درواقع پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می‌دهد وسیله‌ای برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی است.
وی مهم‌ترین خاستگاه رفتاری در فرهنگ غرب را لذت طلبی و منفعت‌طلبی دانست، گفت: این موضوع دقیقاً در تقابل با سبک زندگی اسلامی است.
رضایی طلب ادامه داد: مهم‌ترین محورهای تقابل فرهنگ توحیدی و الحادی نهاد خانواده، اعتقاد، معماری، شادی، زیبایی است که امروز هم این تقابل را در شئون مختلف مشاهده می‌کنیم.
وی افزود: مفهوم انسان در فرهنگ غرب با مفهوم انسان در مکتب توحیدی تفاوت بنیادین دارد و این مبنای اختلاف است.
وی عنوان کرد: هدف شناسی سبک زندگی غربی رساندن انسان به آرامش، آرایش، عدالت و آزادی است اما مفهوم انسان از نگاه دین اسلام اشرف مخلوقات است و هدف شناسی آن در سبک زندگی اسلامی رساندن انسان به عبودیت است.
انتهای پیام

captcha