مراجعه 1500 زائر حج به درمانگاه‌های ایران
کد خبر: 3827290
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
مدیر عملیات پزشکی حج 98 خبر داد:

مراجعه 1500 زائر حج به درمانگاه‌های ایران

گروه سلامت ــ مدیر عملیات پزشکی حج 98 از مراجعه حدود هزار و 500 زائر ایرانی به سه درمانگاه این ستاد در شهر مدینه خبر داد.

تاکنون حدود 1500 زائر به درمانگاه‌های ایران مراجعه کرده‌اندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومي مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر؛  پس از بازدید نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت از سه درمانگاه زائران ایرانی در مدینه، محمودرضا فقيهي، مدیر عملیات پزشکی حج 98 در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: روزانه به طور میانگین حدود 130 بیمار به این درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند که عمده آنان از مشکلات عضلانی، کوفتگی جسمانی و سرماخوردگی گله دارند.

وی بروز چنین مشکلات و بیماری‌هایی را با توجه به راه رفتن زیاد برای زیارت و خستگی ناشی از هوای داغ روزهای تابستان در سرزمین عربستان، طبیعی دانست و اظهار کرد: در مجموع، می توان گفت زائران مشکل خاصی از نظر بیماری تاکنون نداشته‌اند و روند ارائه خدمات درمانی به آنان به صورت روان و آرام در حال انجام است.

مدیر عملیات پزشکی حج 98 نیز از ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سه سطح خبر داد و گفت: در سطح یک، در تمامی هتل‌ها، پزشکان عمومی برای خدمت‌رسانی به زائران مستقر هستند، در سطح دوم، درمانگاه‌های تخصصی در مکه و مدینه به زائران خدمات درمانی ارائه می‌دهند و در سطح سوم، بیمارستان مجهز ایران در مکه و بیمارستان‌های سعودی به کمک بیماران ما می‌آیند.

معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت یادآوری کرد: اگر زائری نیاز به خدمات درمانی ویژه نظیر جراحی، دیالیز و بستری خاص داشته باشد، براساس توافق با طرف سعودی، این خدمات از بیمارستان‌های این کشور دریافت می‌شود.

فقیهی یادآور شد: پزشکان ایرانی عرب‌زبان به عنوان رابط هیئت پزشکی حج ایران با بیمارستان های سعودی، فرایند خدمت‌رسانی به زائران و مرکز پزشکی حج را تسهیل می کنند، همچنین درمانگاه‌های ایران در مدینه در سه هتل راما‌ المدینه، ریاض‌المهاجرین و الجادالمدینه مستقر هستند.

یادآوری می‌شود، تاکنون از مجموع 86 هزار و 500 زائر ایرانی حدود 13 هزار زائر وارد مدینه شده‌اند و سایر زائران در روزهای آینده از طریق مدینه و مکه برای انجام مناسک حج، خود را به سرزمین وحی می‌رسانند.

انتهای پیام

captcha