پرداخت زکات سبب از بین رفتن ربا می‌شود
کد خبر: 3827392
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

پرداخت زکات سبب از بین رفتن ربا می‌شود

گروه معارف ـ رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه پرداخت زکات سبب از بین رفتن ربا می‌شود، گفت: پرداخت زکات سبب تطهیر اموال می‌شود در زمان گذشته که درهم و دینار رایج بود تورم کاهش پیدا کرده بود اما امروز این پول است که سبب ایجاد تورم شده است لذا اگر در جایی مشکلات مالی مشاهده می‌شود تنها درمانش پرداخت زکات است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار امروز ۲۴ تیرماه در نشست تخصصی نماز و زکات ویژه روحانیون مستقر، هجرت و ائمه جماعت استان به همت ستاد اقامه نماز استان، ستاد زکات و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در تالار بلاغ برپا شد، بیان کرد: خمس از دین مردم نشأت می‌گیرد. در زمان پیغمبر زکات منبع حکومت ایشان بود مردم زکات را پرداخت می‌کردند و این مبلغ خرج حکومت اسلامی می‌شد لذا پرداخت زکات به دین مردم بستگی دارد.

حجت‌الاسلام طائب اظهار کرد: پرداخت زکات بر کافر نیز واجب است اما پرداخت نمی‌کند و تنها مسلمانان که نگران حکومت اسلامی هستند زکات را پرداخت می‌کنند اما متأسفانه منبع حکومت اسلامی امروز از زکات تآمیین نمی‌شود. زیراکه پول نفت در اختیار است و هرآنچه در کشور کم شود با این پول تهیه می‌کنند به همین دلیل کشاورزی دیگر مهم نیست حتی اگر گندم هم نداشته باشیم از خارج تهیه می‌کنند در صورتی که پول نفت از اموال انفال است و مقام معظم رهبری چندین بار فرمودند که نفت را از اقتصاد جدا کنند.

وی ادامه داد: یک کشور مسلمان باید مانع پیشروی آمریکا در جهان شود یعنی به گونه‌ای رفتار کند تا به جهانیان ثابت شود که حرف آخر جهان را یک کشور مسلمان می‌زند.

حجت‌الاسلام طائب تصریح کرد: به اصل و موارد زکات در قرآن اشاره شده است اما آیه‌ای در رابطه با اخذ زکات نیامده است زیراکه موارد اخذ زکات برعهده حاکم است. در زمانی دینار و درهم، در یک دوره‌ای نقره و طلا و زمانی نیز برنج و گندم پول رایج مملکت بوده‌اند که این تشخیص بر عهده حاکم وقت است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات سبب افزایش برکت در مال می‌شود، اظهار کرد: زکات به آدمی اجازه نمی‌دهد که ثروتش به سرعت برق بالا برود.

 مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پرداخت زکات سبب از بین رفتن ربا می‌شود، گفت: پرداخت زکات سبب تطهیر اموال می‌شود در زمان گذشته که درهم و دینار رایج بود تورم کاهش پیدا کرده بود اما امروز این پول است که سبب ایجاد تورم شده است لذا اگر در جایی مشکلات مالی مشاهده می‌شود تنها درمانش پرداخت زکات است.

وی ادامه داد: عدم پرداخت زکات در نطفه‌ها اثر می‌گذارد و این اثرگذاری سبب ایجاد فحشا و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین طائب در ادمه افزود: برای رواج زکات در جامعه، محور قرار گرفتن زکات و دخالت حاکم در موارد را باید جریان سازی کنیم. همچنین جریان سازی برای تشکیل مجلس جوان و روی کارآمدن رئیس جمهور در رواج پرداخت زکات در جامعه اثرگذار خواهد بود زیراکه اکنون ما در جنگ اقتصادی هستیم و نمایندگان مسن سال محافظه کار هستند.

انتهای پیام

captcha