آغاز طرح «نشاط معنوی» در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3827482
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

آغاز طرح «نشاط معنوی» در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از آغاز اجرای طرح اوقات فراغت نشاط معنوی در ۴۵ امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد.

آغاز طرح نشاط معنوی در امام زاده‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان عصر روز دوشنبه، 24 تیرماه در نشست توجیهی مبلغان اعزامی به طرح اوقات و فراغت گفت: مساجد و امام زاده‌ها، ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی بالایی داشته و مکان مناسبی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی ـ اسلامی میان جوانان و خانواده‌ها به شمار می‌رود.

وی طرح نشاط معنوی را یکی از طرح‌های مهم اوقاف بیان کرد و افزود: این طرح همه ساله در طول تابستان به منظور تقویت معنویت در کنار آموزش برای کودکان، نوجوانان و جوانان در امام زاده ها و برخی مساجد اجرا می‌شود.

به گفته وی، هر چند امسال 2 هزار و 500 نفر در مقاطع سنی مختلف در 45 امامزاده و بقاع متبرکه در کلاس‌های قرآنی، فرهنگی و آموزشی این طرح از جمله حفظ قرآن، خیمه‌های معرفت، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و دوره‌های حرفه آموزی رشته‌های خیاطی و گلدوزی و همچنین دوره‌های آموزش سبک زندگی اسلامی برای خانواده‌ها و جوانان نام نویسی کرده‌اند، اما نام نویسی همچنان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به امامزاده‌ها، مساجد و بقاع متبرک محل اقامت خود، نسبت به نام‌نویسی در این دوره‌ها اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: 25 مبلغ بومی و اعزامی از قم در این طرح به تبلیغ دین خواهند پرداخت و 5 امام‌زاده اردوپذیر هم در قالب این طرح، آماده اجرای اردوهای زیارتی و تفریحی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: امروز عده‌ای در کمین نشسته‌اند تا هویت و اصالت و ریشه دینی و اعتقادی مردم ما به ویژه جوانان را سست کنند اما با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزاده‌ها به قطب‌های فرهنگی که منشا و محلی برای تقویت معنویت و اخلاق است، همه تلاش خود را به کار می گیریم با اجرای طرح‌های مختلف، پای جوانان را به مساجد و بقاع متبرک باز کنیم تا پایداری فرهنگی جامعه به دست این قشر استحصال شود.

وی از راه‌اندازی مراکز افق در امامزاده‌های استان خبر داد و گفت: این طرح جدید با تقویت بخش فرهنگی، اجتماعی و قرآنی به فعالیت‌های امام‌زاده‌ها افزوده شده و در قالب آن، آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر خانواده‌های ساکن در اطراف امامزاده‌ها از جمله طلاق، اعتیاد، فقر، نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های مشارکت‌های مردمی شناسایی شده و برای حل آنها برنامه‌ریزی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha