انتقاد مدیرکل اوقاف لرستان از بی‎توجهی برخی نهادهای فرهنگی به اقامه نماز جماعت
کد خبر: 3827497
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

انتقاد مدیرکل اوقاف لرستان از بی‎توجهی برخی نهادهای فرهنگی به اقامه نماز جماعت

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف لرستان با ابراز تأسف از این‌که برخی از نهادهای فرهنگی وظیفه خود را در قبال حفظ و صیانت از فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی انجام نمی‌دهند، گفت: برپایی نماز جماعت در مدارس و ادارات بسیار مهم است که گاهی اوقات شاهد کم‌توجهی مسئولان در این زمینه هستیم.

انتقاد مدیرکل اوقاف لرستان از بی‎توجهی برخی دستگاه‌های فرهنگی به اقامه نمازجماعتبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‎الاسلام سید‌محمد‌حسین طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، عصر دوشنبه، بیست و چهارم در نشست کارگروه فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن جلسات اوقاف و امور خیریه لرستان با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و ادارات برگزار شد، اظهار کرد: همه باید سعی کنیم که گناه و معصیت در جامعه به‌عنوان یک رویه جاری تبدیل نشود.

وی با بیان این‌که باید برای مهار منکرها و ترویج معروف‌ها برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشیم، افزود: استان لرستان دارای ظرفیت‌های بالای فرهنگی است که باید از این ظرفیت‌ها به‌نحو احسن برای ترویج حسنات استفاده کنیم.

حجت‎الاسلام طباطبایی گفت: باید آسیب‌های درون استان را در زمینه‌های مختلف شناسایی کنیم و با یک اراده جمعی مشکلات را حل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این‌که بیست سال قبل مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی هشدار دادند، تصریح کرد: متأسفانه ما فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب را در خصوص تهاجم فرهنگی دشمن جدی نگرفتیم.

وی بیان کرد: دشمنان ما که در تهاجم نظامی موفق به از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران نشدند، محکم ایستاده‌اند که به ارزش‌های ملی و مذهبی ما ضربه بزنند بلکه به اهداف شوم خود برسند.

ضرورت ساخت فیلم‌های کوتاه و تأثیرگذار در زمینه حجاب و عفاف

حجت‌الاسلام طباطبایی با ابراز تأسف از این‌که برخی از نهادهای فرهنگی وظیفه خود را در قبال حفظ و صیانت از فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی انجام نمی‌دهند، عنوان کرد: برپایی نماز جماعت در مدارس و ادارات بسیار مهم است که گاهی اوقات شاهد کم‌توجهی مسئولان در این زمینه هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه به نقش صدا و سیما در تغییر سبک زندگی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما باید زندگی افراد موفقی را که با شیوه‌های تربیت اسلامی بزرگ شده‌اند و به جایگاه رفیعی رسیده‌اند به‌عنوان الگو به مردم معرفی کند.

وی ادامه داد: زندگی‌نامه شهدا و ایثارگران از بهترین الگوهای زندگی اسلامی هستند که با ترویج سیره عملی و سبک زندگی این عزیزان، جلوی بسیاری از منکرها و مفاسد گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی به ساخت فیلم‌های کوتاه و تأثیرگذار در زمینه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم در زمینه حجاب و عفاف موفق شویم باید توجه به قانون حجاب در کشورمان را در دستور کار نهادهای فرهنگی بگنجانیم.

انتهای پیام

captcha