اعزام ۲۵۰۰ مددجوی خراسان‌شمالی به مشهد
کد خبر: 3827534
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

اعزام ۲۵۰۰ مددجوی خراسان‌شمالی به مشهد

گروه فرهگی ــ معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان‌شمالی از اعزام دو هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد طی امسال در قالب طرح شوق زیارت به مشهد خبر داد.

اعزام ۲۵۰۰ مددجوی خراسان‌شمالی به اردوهای شوق زیارت مشهد مقدسحسین یوسفی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه طرح شوق زیارت برای مددجویانی که تاکنون توفیق زیارت امام رضا‌(ع) را نداشته‌اند اجرا می‌شود، افزود: طرح شوق زیارت مددجویان تحت حمایت این نهاد با مشارکت خیران و نیکوکاران و به‌منظور رشد شخصیت فردی، اجتماعی، غنی‌سازی فکری، اعتقادی و دینی مددجویان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر دیگر از مددجویان نیز در قالب طرح شوق زیارت به قم اعزام می‌شوند، ادامه داد: این اردو برای زنان سرپرست خانوار، دختران و مادران، بازماندگان از تحصیل و سالمندان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: به‌مناسبت ایام دهه کرامت نیز ۲۴۰ نفر از مددجویان به زیارت کریمه اهل‌ بیت‌(س) امام رضا(ع) اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان‌شمالی کمک خیران را در اجرای طرح شوق زیارت مؤثر دانست، عنوان کرد: زمینه بهره‌مندی افراد بیشتری از نیازمندان با کمک خیران و نیکوکاران در طرح شوق زیارت فراهم می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه اردوهای سراسری این نهاد در طول سال نیز در قالب اردوهای دانش‌آموزی، دانشجویی و خانوادگی برگزار می‌شود، گفت: این اردوها می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای معنوی برای مددجویان در غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها نیز نقش بسزایی داشته باشد.

وی یادآور شد: امسال ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان و مادران و دختران در قالب اردوهای سراسری به مشهد و قم اعزام می‌شوند.

یوسفی توجه به برنامه‌های فرهنگی مددجویان را اولویت کاری این نهاد برشمرد، گفت: برنامه‌های فرهنگی این نهاد با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان و فراگیری مهارت‌های زندگی در قالب کارگاه و کلاس‌های آموزشی، اردوهای زیارتی و فرهنگی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز حدود ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوهای شوق زیارت و سراسری اعزام‌ شده‌اند.

انتهای پیام

captcha