عدم توجه به مفاهیم قرآن عاقبت جوامع را به شر ختم می‌کند
کد خبر: 3827599
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

عدم توجه به مفاهیم قرآن عاقبت جوامع را به شر ختم می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ حجت‌الاسلام خاکباز توجه به مفاهیم قرآن کریم را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: عدم توجه به مفاهیم و محتوای قرآن کریم عاقبت انسان‌ها و جوامع را به شر ختم می‌کند. آنچه که امام علی(ع) از آن به عنوان علم نافع یاد می‌کند، همان اندیشیدن در مفاهیم و تفسیر قرآن کریم است.

عدم توجه به مفاهیم قرآن عاقبت جوامع را به شر ختم می‌کند

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم خوزستان امروز 25 تیرماه در اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در این مراسم با بیان اینکه هدف ما از برگزاری برنامه‌ها و مسابقات قرآنی جمع‌آوری خانواده‌ها بر سفره قرآن کریم است، گفت: هدف اوقاف خوزستان تحقق‌ بخشیدن به شعار یک کتاب یک امت است.

وی ادامه داد: توجه کافی به مفاهیم قرآن کریم باید در اولویت همه برنامه‌ها و اقدامات قرار بگیرد و پرداختن به ترجمه، قرائت و تفسیر قرآن، زیبایی‌هایی است که انسان از قرآن برداشت می‌کند.

خاکباز توجه به مفاهیم قرآن کریم را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: عدم توجه به مفاهیم و محتوای قرآن کریم عاقبت انسان‌ها و جوامع را به شر ختم می‌کند. آنچه که امام علی(ع) از آن به عنوان علم نافع یاد می‌کند، همان اندیشیدن در مفاهیم و تفسیر قرآن کریم است.

مدیرکل با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: هر دینی خارج از اسلام محکوم به نابودی است. اگر مشکلاتی در زمینه زندگی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی وجود دارد، به دلیل دوری از قرآن است و مسیر راهگشای همه این موانع در کتاب الهی تعریف شده است.

وی با اشاره به وجود انسان‌هایی در تاریخ که به ظاهر مؤمن بودند اما به دلیل عدم تفکر در مفاهیم قرآن کریم، عاقبتشان به شر ختم شده است، افزود: تأکید امام حسین(ع) در آخرین شب از حیات مبارکشان بر قرائت قرآن کریم درس دادن به همه ما در تاریخ بشریت بوده است. آنچه که باعث شجاعت ما در کشور در مقابله با استکبار می‌شود، توکل و تمسک به قرآن کریم است. اگر دنیا نگران این است که جمهوری اسلامی به قدرت مطلق دنیا تبدیل شود به دلیل آن است که ما به قرآن تمسک داریم.

خاکباز با اشاره به روند برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در مراحل شهرستانی و استانی گفت: حدود سه هزار نفر در دوازده رشته قرآنی در همه شهرهای استان خوزستان در این مسابقات شرکت داشتند که از میان آنها 450 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و 57 نفر رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان بیان کرد: استان خوزستان به لحاظ جمعیتی باید بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در مسابقات داشته باشد و در بعضی از رشته‌ها رتبه‌های برتر بیشتری را به دست بیاورد. سال گذشته ما در سطح کشوری رتبه برتر نداشتیم اما امسال با توجه به اینکه برای اولین بار شرکت کننده لوح فشرده اجرای خود به همراه کارنامه‌اش را بلافاصله بعد از مسابقه دریافت کرده، انتظار می‌رود که رتبه‌های برتر از آن استان خوزستان شوند. همچنین سعی ما بر این است که پیش از اعزام مسابقات، کارگاه‌های آماده‌سازی برای آنها برگزار کنیم.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۶:۳۲
0
0
سلام
میشه بفرمایید پس اسامی برگزیدگان مسابقات معارف قرآن و عترت چه زمانی اعلام میشه؟
captcha