پیشنهاد 10 مرحله برای رسیدن به اتحادیه‌ واحد مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3827684
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

پیشنهاد 10 مرحله برای رسیدن به اتحادیه‌ واحد مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دو اتحادیه مؤسسات قرآنی گیلان و لرستان طی نامه‌ای 10 ماده‌ای به رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، 10 راه‌حل پیشنهادی برای باز شدن گره ادغام در سطح کشور را ارائه کردند.

به گزارش ایکنا؛ امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت گیلان و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل سابق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان و رئیس هیئت مدیره فعلی اتحادیه، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور برای حل گره ادغام، پیشنهاد و راه‌حل 10 ماده‌ای ارائه کردند. این نامه صبح امروز به دفتر وی ارسال شد.
متن این نامه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عاملی
دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور

سلام علیکم
با احترام و آرزوی توفیق؛ ضمن تقدیر از جنابعالی درخصوص اهتمام موضوع رنج‌آور ادغام و تلاش‌های گسترده برای حل این موضوع، طرح 10 ماده‌ای خود را به شرح ذیل به حضور ارائه می‌دهد امید است با اهتمام جنابعالی موجبات حل مسئله‌ای که موجب وهن جامعه قرآنی کشور شده است، فراهم شود.
- ماده 1- شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بیانیه‌ای ادغام اتحادیه کشوری را رسما اعلام و اتحادیه مدغم کشوری که در آذر 97 در قم براساس مصوبات قبلی شکل گرفته به رسمیت می شناسد.
- ماده 2- شورای توسعه فرهنگ قرآنی هر دو اتحادیه سابق کشوری را موظف به طی فرآیند انحلال و تحویل اموال و دارایی ها به اتحادیه مدغم حداکثر تا پایان مرداد سال جاری می نماید.
- ماده 3- دو دستگاه ذیربط در صدور مجوز ظرف شش ماه حداکثر تا پایان آذر ماه نسبت به به‌روزرسانی تعداد موسسات و انجام مراحل قانونی تغییرات هر موسسه و صدور پروانه فعالیت اقدام نموده به نحوی که تا پایان آذر ماه سال جاری تمامی موسسات از حیث تغییرات قانونی هیات مدیره و بازرسی و صدور پروانه فعالیت به‌روزرسانی و مشخصات کامل آنها در سایت اتحادیه مدغم کشوری که حداکثر تا پایان شهریور راه‌اندازی خواهد شد و نیز سایت دو دستگاه قابل ارائه باشد.
- ماده 4- براساس تغییرات صورت گرفته در اساسنامه اتحادیه مدغم در مجمع عمومی اخیر در حرم حضرت امام (29خرداد) اعضای هیات مدیره و هیات بازرسی اتحادیه های استانی به عنوان اعضای اصلی مجمع عمومی اتحادیه کشوری شناخته و مجمع آتی بر این اساس تشکیل خواهد شد.
- ماده 5- همه افراد فارغ از عضویت در هیأت مدیره یا بازرسی استانی (عضو مجمع کشوری) می‌توانند برای مجمع عمومی صرفاً با شرط عضویت در ارکان مؤسسه قرآنی و عدم اشتغال در دو دستگاه متولی صدور مجوز موسسات نامزد هیأت مدیره یا بازرسی اتحادیه کشوری شوند.
- ماده 6- با تحقق موارد فوق و با انجام کامل این فرآیند مجامع عمومی اتحادیه‌های مدغم استانی که می‌بایست از مرداد سال 1399 تشکیل شود زودتر از موعد و در دی‌ماه 98 به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
- ماده 7- مجمع عمومی اتحادیه مدغم کشوری نیز به صورت زودهنگام در بهمن‌ماه و در ایام دهه فجر پس از پایان انتخابات مجامع استانی تشکیل می‌گردد.
- ماده 8- پروانه فعالیت اتحادیه‌های استانی با امضای بالاترین مقام قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و پروانه اتحادیه کشوری با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور صادر خواهد شد.
- ماده 9- با مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی مدیران عامل و رؤسای هیأت مدیره و سه صاحب نظر قرآنی منتخب اتحادیه‌های کشوری و استانی در تمامی شوراها و مجامع ملی و استانی ذیربط (نظیر شورای توسعه و مجمع مشورتی و کمیسیون‌هایی سه گانه، شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و ..) عضو خواهند بود.
- ماده 10- با مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی اتحادیه‌های کشوری و استانی در فرآیند صدور مجوز مؤسسات مؤثر و مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره آنها در هیأت‌های صدور مجوز به مؤسسات و هیأت یا کمیته‌های متناظر استانی عضو خواهند بود.

ومن الله التوفیق

10 راه‌حل پیشنهادی برای برون‌رفت از گره ادغام اتحادیه‌های قرآنی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۰:۵۳
0
0
سلام ، دیگر ادغام کجاست که بر سر مواد اش بحث شود !!!
captcha