داوری آثار سومین جشنواره بین‌المللی «شیراز امروز» آغاز شد
کد خبر: 3827695
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

داوری آثار سومین جشنواره بین‌المللی «شیراز امروز» آغاز شد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام کرد: فرآیند داوری آثار ارسالی به ششمین دوره جشنواره ملی و سومین دوره بین‌المللی عکس «شیراز امروز» از امروز آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدرضا دهقانی، مدیركل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز امروز، 25 تیرماه با اشاره به برگزاری جشنواره عكس «شیراز امروز» در سال جاری گفت: فرآیند داوری آثار ارسالی به ششمین دوره ملی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی عکس «شیراز امروز» از سه شنبه 25 تیرماه آغاز و تا جمعه 28 تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به تخصص و سوابق علمی داوران جشنواره عکس «شیراز امروز» اشاره كرد و گفت: مریم زندی، عکاس برجسته و پیشکسوت عکاسی؛ غزاله هدایت، عکاس، مدرس دانشگاه و نویسنده؛ کاوه فرزانه، عکاس، نویسنده و مدرس عکاسی؛ صیاد نبوی، عکاس، مدرس دانشگاه و منتقد؛ محمد ناصری، عکاس و فیلمساز؛ علی سامعی، عکاس و داور بین‌المللی؛ افشین آریافر، عکاس و مدرس عکاسی و مهدی یزدانی، عکاس و مدرس عکاسی از جمله داوران جشنواره ششم هستند.

وی ضمن اشاره به ترکیب داوران ششمین دوره ملی و سومین دوره بین‌المللی عکس «شیراز امروز» گفت: در این دوره دبیرخانه جهت تکریم نظر شرکت‌کنندگان، داوران خویش را با ترکیبی تقریباً جدید نسبت به دوره‌های پیشین برگزید تا این رویداد فرهنگی هر ساله با تغییراتی هر چند کوچک موجب تأثیراتی بهتر در فضای هنری و فرهنگی شهر شیراز شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به ششمین دوره ملی و سومین دوره بین‌المللی عکس «شیراز امروز» 20 تیرماه بود، گفت: امسال این جشنواره در چهار بخش «شهروند فرهنگ‌مدار»، «شب نگاری در فضاهای تعاملی شهر شیراز»، «زیبایی، نشاط و پویایی شهری» و بخش ویژه جایزه میرزا حسن عکاسباشی برگزار شد.

دهقانی درخصوص سقف مجاز تعداد آثار ارسالی توسط عکاسان افزود: هر عکاس می‌توانست حداکثر 5 اثر در بخش‌‌های اول و دوم به صورت تک عکس ارسال و در بخش سوم تلفن همراه هر عکاس حداکثر 20 عکس را می‌تواند در صفحه اینستاگرام جشنواره بارگزاری کند.

وی یکی از اهداف برگزاری جشنواره عکس «شیراز امروز» را ارتقای فرهنگ شهروندی دانست و افزود: پیشینه عکاسی در شیراز غنی و نام عکاسی در ایران و این شهر با نام خاندان چهره نگار گره خورده است. شهرداری شیراز نیز در راستای ثبت لحظات تاکنون اقدام به برگزاری 6 دوره جشنواره ملی و بین‌المللی عکس کرده است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.festivals.shiraz.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha