حمله سه مهاجم به مسجدی در کلن آلمان
کد خبر: 3827805
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

حمله سه مهاجم به مسجدی در کلن آلمان

مسجدی در شهر کلن آلمان بر اثر حمله سه فرد ناشناس دچار آسیب جدی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی‌صباح؛ سه مهاجم ناشناس دیروز، 25 تیرماه به این مسجد حمله کردند که باعث آسیب زیادی به ساختمان آن شد.

در حمله این افراد به مسجد کوروایلر (Chorweiler)، که اتحادیه ترکی – اسلامی (DITIB) اداره آن را بر عهده دارد، بخش هایی از ساختمان تخریب و صندوق کمک‌های مردمی آن شکسته شد. دوربین‌های امنیتی تصاویر این افراد را در حال تخریب اتاق مدیریت و ساختمان خدمات و شکستن صندوق کمک‌های مردمی و فرار از مسجد ضبط کرده‌اند. تحقیقات درباره این حمله آغاز شده است.

چهارشنبه گذشته جامعه مسلمانان ترک تبار آلمان در پی گزارش چند مورد تهدید و حمله به مساجد و موسسات اسلامی خواستار افزایش تدابیر امنیتی پلیس شده بودند.

سه شنبه هفته قبل یک پیام تهدید به بمب‌گذاری به دفتر اتحادیه ترکی- اسلامی فرستاده شد که منجر به تخلیه بزرگترین مسجد آلمان در شهر کلن انجامید. پلیس پس از بازرسی این مجموعه با سگ‌های بمب‌یاب، چیزی پیدا نکرد.

آلمان در سال‌های اخیر شاهد رشد اسلام‌هراسی بوده و تبلیغات احزاب راستگرای افراطی این وضعیت را بدتر کرده است.در سال 2018، به 100 مسجد و موسسه اسلامی در این کشور حمله شد.

علاوه بر این در سال گذشته پلیس 813 مورد جرم ناشی از نفرت دینی علیه مسلمانان در این کشور ثبت کرد. 54 مسلمان در حملاتی که بیشتر از سوی طرفداران احزاب افراطی صورت گرفت، زخمی شدند.
 
آلمان دومین کشور اروپای غربی از نظر تعداد مسلمانان پس از فرانسه است. در این کشور 81 میلیون نفری، 4.7 میلیون مسلمان زندگی می کنند.
 
انتهای پیام
captcha