شانزدهمین کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 3827856
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

شانزدهمین کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی بهزیستی اردبیل تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۷۸ باب رسید.

شانزدهمین کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل به بهره برداری رسیدبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، صبح امروز، ۲۶ تیرماه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل گفت: همزمان با هفته بهزیستی، با حضور شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان شهرستانی، کتابخانه عمومی مشارکتی مرحوم جابر عناصری بهزیستی اردبیل به بهره‌برداری رسید.

وی از افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی به ۷۸ باب خبر داد و گفت: کتابخانه عمومی مشارکتی بهزیستی شانزدهمین کتابخانه مشارکتی استان و نهمین کتابخانه مشارکتی شهرستان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به آمادگی کتابخانه‌های عمومی برای مشارکت در توسعه کتابخانه‌های مشارکتی گفت: نهاد‌ها و سازمان‌هایی که زمینه لازم را از نظر فضا، نیروی انسانی و تجهیزات کتابخانه‌ای داشته باشند می‌توانند با همکاری این نهاد نسبت به راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی اقدام کرده و از سهمیه دائمی کتاب، خدمات نرم‌افزاری کتابداری و دوره‌های آموزشی کتابداری برای کتابداران کتابخانه‌های مشارکتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح پروژه کتابخانه روستایی شام اسبی در مرداد‌ماه سال‌ جاری خبر داد و گفت: تعداد یک باب کتابخانه روستایی در روستای انجیرلوی شهرستان بیله‌سوار و کتابخانه مرکزی شهرستان بیله‌سوار نیز جزو پروژه‌هایی هستند که مراحل ساختمانی این کتابخانه‌ها به اتمام رسیده و این پروژه‌ها نیز تا پایان سال‌ جاری افتتاح خواهند شد.

سازمان بهزیستی حمایت‌های گسترده‌ای از مراکز فرهنگی دارد

بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این مراسم بیان کرد: سازمان بهزیستی علاوه بر ارائه خدمات برای معلولان و نیازمندان در حوزه‌های خدماتی و رفاهی، در راستای ارائه خدمات فرهنگی حمایت‌های گسترده‌ای را از مراکز فرهنگی علی الخصوص مهد کودک‌ها و سایر مراکز علمی و فرهنگی دارد.

ستاری گفت: کتابخانه عمومی مشارکتی جابر عناصری بهزیستی بر اساس استاندارد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ساماندهی شده و علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه‌ای به خانواده گسترده بهزیستی استان به عموم مردم شهرستان و استان خدمات کتابخانه‌ای ارائه خواهد داد.

انتهای پیام

captcha