تلاش اتاق بازرگانی فارس برای بهبود فضای كسب و كار
کد خبر: 3827891
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

تلاش اتاق بازرگانی فارس برای بهبود فضای كسب و كار

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس کمیسیون کارآفرینی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: یکی از برنامه‌های مهم اتاق بازرگانی در این دوره بهبود فضای کسب و کار استان است.

به گزارش ایكنا از فارس، اميد ماهرانی، رئیس کمیسیون کارآفرینی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس امروز، 26 تیرماه در نشست با کارشناسان و فعالان این حوزه که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد،‌ گفت: امروز شرکت‌هایی موفق هستند که ایده‌های نو و نوین داشته باشند و همین شرکت‌ها با وجود تحریم رو به رشد هستند.

وی با بیان اینکه هدف این است که ایده‌های نو را در استان فارس بیاوریم و به اهداف مدنظر در جامعه جهانی برسانیم، گفت: ایران در چند سال آینده عضو سازمان تجارت جهانی می‌شود و اگر تحریم‌ها لغو و ایران عضو این سازمان شود، تمام شرکت‌های خارجی به سمت ایران خواهند آمد و آن روز ما باید با ایده‌ها و فکرهای جدید و آماده کردن زیرساخت‌ها آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در ایران جذب کنیم.

رئیس کمیسیون کارآفرینی اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه مشکلات استان فارس با برنامه‌ریزی قابل حل است، عنوان کرد: مشکلات خارج از استان نیز باید بررسی شود و در این کمیسیون اطلاعاتی آماده و برای ارائه در جلسه شورای گفت‌وگو عرضه کنیم.

وی با تصریح اینکه این آمادگی را داریم با برنامه‌ها و ایده‌های جدید ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و نو پا با صنعت را برقرار کنیم، افزود: می‌توانیم واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها را راه بیندازیم تا مذاکراتی انجام شود و به نتیجه مطلوب برسد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم اتاق بازرگانی در این دوره بهبود فضای کسب و کار استان است، گفت: استان فارس در حال حاضر رتبه 5 کشور را دارد که جایگاه بسیار خوبی است اما باید این را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به رتبه کسب و کار ایران گفت: رتبه ایران در فضای کسب و کار 128 است درصورتی که رتبه امارات 11 و رتبه عمان 78 است، باید با برنامه‌ریزی‌های جدید رتبه کشورمان را ارتقا دهیم.
ماهرانی افزود: در آینده در این کمیسیون با برقراری ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین، ارائه شیوه‌های بازاریابی، گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین در بازار، ایجاد واحد مشاوره برای شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری در زمینه کسب و کارهای نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه اصلاح زیرساخت‌های لازم و حمایت مورد نیاز از شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین گام برخواهیم داشت.
انتهای خبر

captcha